Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Kiedyś nie piliśmy kawy."

Tłumaczenie:We did not use to drink coffee.

0
3 lata temu

17 komentarzy


gizzard123
gizzard123

Ey vey, "We did not use to drink coffee"??? Po jakiemu to jest?

18
Odpowiedz3 lata temu

doodlebug89

'use to' okresla przeszlosc, co tlumaczy sie jak 'kiedyś'. np. I used to be a child - Kiedyś byłem dzieckiem.

6
Odpowiedz3 lata temu

gizzard123
gizzard123

Tak, ale to zle brzmi. Nie powinno sie uzywac 'use/used to' w formie negatywnej. A jesli tak to lepiej uzyc 'never' zamiast 'did not'. 'We never used to drink coffee' by bylo lepiej. Mozna tez uzyc 'we did not drink coffee', 'we have not drank coffee' albo nawet 'we have not drunk coffee' (not as common). Ale, "We DID NOT USE to drink coffee", does NOT sound good!

11
Odpowiedz3 lata temu

doodlebug89

mowi się "did not use to". słyszałam to wiele razy i jest to jak najbardziej poprawna forma

1
Odpowiedz3 lata temu

gizzard123
gizzard123

Wiesz co? Moze jednak masz racje. W Angli moze tę formę uzywają. W polnocnej ameryce tego nie uslyszysz. http://www.grammar.cl/rules/used-to-use-to.htm

3
Odpowiedz3 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Używamy to dość często w UK. "I didn't use to like ... / never used to like..."

3
2 lata temu

gosh45

masz rację, w Kanadzie tego nie słyszałam

0
2 miesiące temu

StanNeref

A dlaczego w podpowiedzi jest inaczej...

0
Odpowiedz6 miesięcy temu

WojtekGasi

Mi to nie pasuje

0
Odpowiedz4 miesiące temu

RenataHaze

Kiedyś =pokazuje ze to po ang. oznacza Someday/once, ale w wyborze słówek tego nie ma i na dodatek w odpowiedzi uznaje tylko "use"... Cos tu nie tak! Czy tylko ja tak mam?

0
Odpowiedz4 miesiące temu

angielskid241481

We did not use to drink coffeenie" - to moje tłumaczenie - "Nie używaliśmy do picia kawy"- , anie jak to "geniusz" wymyślił - "Kiedyś nie piliśmy kawy" Kiedyś to "once"

0
Odpowiedz1 dzień temu

yamataorochi

No dobra. A dlaczego 2 zdanie jest niepoprawne? "In the past we did no drink the coffee". "W przeszłości" to mniej więcej to samo co "kiedyś". Chodzi o składnię tego zdania czy jak?

-1
Odpowiedz2 lata temu

gizzard123
gizzard123

"In the past we did no drink the coffee". W tym zdaniu sa dwa male problemy. Zamiast "no" ma byc "not", "the" powinno byc wyeliminowane. Wiec ja bym przepisal twoje zdanie na "In the past, we did not drink coffee". Ten format powinien byc zaakceptowany.

2
Odpowiedz2 lata temu

yamataorochi

Tu akurat są gotowe odpowiedzi do wyboru, więc szans na manipulację wyrazami nie ma. Czyli zgodnie z tym co napisałeś, twórcom zapewne chodziło o poprawną składnię. Taka podpucha, bo sens zdania pozostaje właściwy. Następnym razem to zgłoszę...

1
Odpowiedz2 lata temu

Alzer2

Dlaczego nie może być "We did not find to drink coffee."?

-1
Odpowiedz1 rok temu

piotrzak

Coś tu nie tak powinno być chyba drinked

-1
Odpowiedz6 miesięcy temu

RznCscvB

to było podchwytliwe zdanie :-) swego czasu nauczono mnie, że "use to" znaczy "mieć w zwyczaju" czyli rzeczywiście " kiedyś nie piliśmy kawy" = " we did not use to drink coffee

0
Odpowiedz3 miesiące temu