1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Men have gone in the space."

"Men have gone in the space."

Çeviri:İnsanlar uzaya gittiler.

March 11, 2015

18 Yorum


vvsey

"In the space" mi? Bu ne demek acaba? Bence bir açıklık demek. İnsanlar, iki araba arasındaki açıklığa gittiler. Men have gone in the space between two cars.

Ama uzay için, yıldızlar, gezegenler gibi yer için, "INTO space" kullanılır, bence. Veya "in space". But "in the space", never.

The Space. The final frontier...... Noooo way.


osmanndal

erkekler uzaya gittler dedim yanlış dedi? men:insanlar demek mi? tuhaf


Emma-lee93

Evet cinsiyet olan erkeklerden bahsedilmiyor, insanoğlu/insan anlamında kullanılmış :)


disa77

Irkçılık dilde başlıyor


Recelik

People have gone in the space. Dogru olurmu


AyselKoseo

Men deyince erkekler anlaşılıyor, insan için 'human yada people' diyemez mi? Yada 'space' sözcüğünün anlamına 'uzay' ı da eklemeliler. Space sözcüğünün anlamında mesafe, ara, alan var ama uzay yok.


kaymakburak

Burada perfect tense kullanılmış olmasını anlamadım. Past tense olması gerekmez mi? Eylem olmuş bitmiş değil mi?


Emma-lee93

Uzay araştırmaları hala devam ettiğinden o şekilde, olmuş bitmiş değil yani süreç devam ediyor.


ArmyLina

Haklısın çünkü geçmişte yapılan bir eylemin zamanı belli. Ne zaman uzaya gittiklerinin bir tarihi var.


farukcagsak

Adamlar uzaya gitti.


ProCent2

Gone/Went farkı ne?


Erdalbro

Düzensiz fiil go,went,gone


ArmyLina

Bunun çevirisinin "Adamlar uzayda gitmiş" ya da "Adamlar uzaya gitmiş" olması gerekiyor


ErkanSamci

Erkekler yazip insanlar diye ceviriyor


rukiye594916

Pozitif ayrımcılık var. Kadınlar da insandır.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.