A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Ember vagyok."

Fordítás:I am human.

3 éve

12 hozzászólás


CLD_S

Ha más esetben fontos hogy az "a" ott legyen ami ugye ez esetben "Én EGY ember vagyok" akkor itt miért jó megoldás az I am a human?

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Nem egészen világos, amit írsz. Itt az 'I am human" és az "I am a human" megoldás is elfogadható.

3 éve

Tarnai
Tarnai

Mivel egyes számú számszerű főnév névelő nélkül nem állhat, az "I am human" mondatban a "human" csak melléknév lehet, jelentése: Emberi vagyok. Jól gondolom?

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Ez nem egészen van így. Az igaz, hogy a főszabály, hogy mindig kell névelő, de ez alól vannak kivételek (pl. évszakok), illetve ha erősen általános értelemben állítunk valamit. Ez a mondat e kategóriába tartozik.

3 éve

Tarnai
Tarnai

Értem. De jelentheti a fentit is?

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Nem igazán. Egyébként számomra nem egészen világos, hogy mit jelentene az hogy "Emberi vagyok".

3 éve

Tarnai
Tarnai

Igaz, ez így egy erőltetett mondat. Az emberséges meg inkább "humane" volna.

3 éve

johalasz46

Tőlem is elfogadta a program "a"-val. Viszont a kritikai észrevétel azért jogos. Az igazat csak az angolok tudják: vajon ők hogyan beszélgetnek egymással?!

1 éve

Tutika91

Miért ne lenne???

2 éve

Sztankay54

Az a baj,hogy az ember mint olyan megszámolható,ezért érthetetlen a határozatlan névelő hiánya.

2 éve

oofalu

Jó felvetés :)

1 éve

espontapon1

Eddig mindig hangsúlyozta a program,hogy fontos az angolban a névelőt kitenni! Most miért nem az?

1 éve