"Nosím košili a sukni."

Překlad:I wear a shirt and a skirt.

March 11, 2015

6 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Avtokrat

Co je špatně na I wear the shirt and the skirt?


Nemesis_NaR

Kačenka to už popisovala v odpovědi Hejhulovi.

Když to však vezmu z trochu jiného úhlu pohledu, tak tady hrají vliv mimo jiné i rozdílné anglické časy:

"Nosím košili a sukni" - prostě je to můj zvyk nosit košili se sukní. Pak tam v angličtině MUSÍ být neurčité členy a přítomný čas prostý: "I wear a shirt and a skirt"

Zatímco věta "Mám na sobě košili a sukní" se přeloží jako "I am wearing a/the shirt and a/the skirt" - tady musí být přítomný průběhový čas (je to teď, teď je mám na sobě) a můžou tam být jak určité, tak neurčité členy, obojí dává smysl. Buď obecně mám na sobě tuto kombinaci oblečení nebo mám na sobě ty konkrétní kusy oděvu.

Ale problém je, že věta "I wear the shirt and the skirt" NEZNAMENÁ, že mám ve zvyku nosit košili se sukní, ale znamená, že mám ve zvyku nosit konkrétní košili s konkrétní sukní. A to je tak specifická situace, že bychom tam stoprocentně potřebovali i české ukazovací zájmeno: "Jo, do práce nosím tu košili a (tu) sukni. Máme to jako povinný jednotný pracovní oděv."


dadda131

možno to, že "the" sa používa pri konkrétnom opise napr. "to auto, the car" a "a" pri nekonkrétnom napr. "nejaké auto, a car" a toto bolo možno nekonkrétne myslené, že nosím "nejakú tú košeľu a nejakú tú sukňu"


Jitka747067

Kačenko, děkuji za vaši práci, Duolingo mě baví.


Hejhula

Prosím o odpověď na rok starou otázku (JanRejlek1): Proč je chyba použití určitých členů? Děkuji


kacenka9

V ceske vete byste v takovem pripade take musel pouzit nejaky urcovatel. Nosim TU kosili a TU sukni. (asi bychom jedno z tech 'tu' v cj vynechali). clen se ne vzdy da a musi prelozit jako ten, ta, to, ale v takoveto vete byste to urcil i cesky

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.