"Sleep!"

Překlad:Spi!

před 3 roky

7 komentářů


semotan

Sleep! Jazykově správně Spi! Mně by ale zajímalo, jak se řekne "Spát!", protože podle mě v češtině je stejný význam, když večer zakřičím na dítě "Spi!" a "Spát!". Děkuji za vysvětlení.

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Vyznam to ma stejny (nicmene, uz jste nekdy zkousel usnout na povel?), akorat slovo 'spat!" jako rozkaz neni v cj gramaticky spravne, takze teoreticky se prelozit neda. Jediny gramaticky pripustny rozkaz je 'spi - spete". Spat je infinitiv a jako takovy budee vypadat "to sleep".

před 3 roky

Ema12311

Proc to nebere spát!

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Protoze to je infinitiv a ne rozkazovaci zpusob

před 1 rokem

ElikaKorch

to je jedno ale spát se vyučuje na základních školách tak se to může uznat za správnou odpověď

před 10 měsíci

NatliKudrn

Ne nevyučuje :) Spát je infinitiv a spi! je rozkazovací způsob. Spát se vyučuje pouze pokud je ve větě v infinitivu nebo při stále opakované činnosti :) A oni se zde ptali na rozkazovací způsob slovesa. :)

před 7 měsíci

anymalizat

Spis podle čeho poznám, že to je rozkaz s tě tam musí být vykřičník?

před 1 týdnem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.