1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "We sleep in the afternoon."

"We sleep in the afternoon."

Překlad:Odpoledne spíme.

March 12, 2015

12 komentářů


Martina984342

Spime odpoledne nejde? Proc?


honzk725253

já jsem napsal že my spíme v odpoledne a oni my to neuznali


heczkule

Dle mne by spíme nemělo být povoleno. Mělo by být povoleno spáváme. Jinak by měl být použit přítomný průběhový.


nueby

Je pravda, že je tu plno pochybných příkladů použití prostého přítomného času, ale toto rozhodně není jedním z nich. Když řeknete "We are sleeping in the afternoon", používáte průběhový čas ne ve smyslu teď zrovna probíhající aktivity, ale časově omezené zvyklosti, jak ostatně také naznačuje váš návrh na "spáváme". Takže nevím, z jakého důvodu se domníváte, že by prostý přítomný čas měl být nepřijatelný.


heczkule

Asi jsme se nepochopili, já mám na mysli pouze český překlad. spíme = teď, spáváme=všeobecně, ale to je co druhá věta. Museli bychom psát chodíváme, apod.,


nueby

Aha. Zastáváte tedy názor, že český čas přítomný sloves jako spát a chodit nedovede v této a podobných větách vyjádřit jinou než teď právě probíhající činnost. Zajímavý názor :-)

Určitě se k němu někdo vyjádří, ale já se jdu věnovat jiným.


heczkule

Ne to jsem nechtěla říct, chtěla jsem naznačit, že pro začátečníka může být matoucí potom použít v angličtině průběhový či prostý čas, když vždy použijo slovo např. výše uvedené "spíme". Tedy spíme teď? nebo spíme všeobecně v určitý čas? Ale to je jedno. Díky za názor.


nueby

Ty frekventativní verze (spáváme, chodíváme, míváme) do vět, které připouštějí interpretaci opakovanosti, postupně přidáváme. Jako hlavní překlady zatím ne, ale i to asi tu a tam přijde. Jinak jsem vás chtěl odkázat na diskusi o hlavním zdroji našich nesnází se slovesnými časy, tedy na anglické straně:

comment/7114852

Kdyby nám bylo dovoleno naučit pár extra slovíček hned zkraje, všechno by bylo přirozenější.


kacenka9

A: jak muzete takhle cerstvi pracovat celou noc? B: my spime odpoledne


IvuleT2

nevím co je špatného na tom napsat Odpoledne my spíme.


FERDAMRAVE15

Twl sice to mam dobre ale dali to blbě odpoledne spíme to jsem nikdy neslysel


Martin290587

Spíme odpoledne nejde

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.