Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The boys drink."

Překlad:Kluci pijou.

před 3 roky

15 komentářů


SidneyRox

nechápem ako mám zistiť či tam má byť boy alebo boys?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Já to však vím, protože jsem to ted řešil u jiné diskuze:

"The boy drinkS" vs "The boys drink." Poznám tedy podle koncovky slovesa, zda se jedná o třetí osobu čísla jednotného (koncovka s) nebo se jedná o nějakou jinou (mluvnickou) osobu, zde konkrétně plurál.

před 3 roky

PetrKalb

Diky

před 2 měsíci

Jankajanus

množné číslo s určitým členem?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Ano. Mnozne cislo nema clen neurcity. Urcity muze. Ti chlapci, co jsme se o nich vcera bavili... The boys..

před 3 roky

Gymnastical
Gymnastical

How do I know when to use chlapci and kluci?

před 3 roky

Nemesis_NaR

All three "kluk, chlapec, hoch" are pretty interchangable, no difference I can think of. However, the order I wrote it in shows which is used the most often.

před 3 roky

darjamusilova

Pijou jeblbost, má být pijí.

před 3 měsíci

Veronika92104

Přesně tak!

před 3 dny

Ota395292

Tohle nechapu.prece boy (jeden) by bylo taky drink ne ? Jak muzu vedet zda chtej jednotne nebo mnozne ?

před 2 roky

Nemesis_NaR

Poznáš to podle slovesa: "the boy drinkS" zatímco "the boys drink". Což už jsem tu ale jednou psal, čti si tedy prosím nejdřív již existující příspěvky.

A to "s" se ke slovesu přidává vždy u třetí osoby čísla jednotného, tedy u on, ona, ono. U ostatních osob je vždy jen základní tvar. Jak jednoduché v porovnání s češtinou...

před 2 roky

JanekManpa

Ps piste prosiim cesky

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Nekteri dotazujici jsou americane/anglicane, kteri se snazi naucit cesky pres tento kurs a maji pak dotazy v AJ.

před 3 roky

pepeolsi

chlapcovo pití?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Nikoliv. To by mezi boy a s musel byt apostrof, aby z toho chlapcu mohlo byt privlastneni chlapce jednoho.

The boy's drink.

vs.

The boys drink.

před 3 roky