1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Stačí jeden citrón?"

"Stačí jeden citrón?"

Překlad:Is a lemon enough?

March 13, 2015

14 komentářů


Pavel580439

Prosím o zdůvodnění slovosledu , proč nejde is enough a lemon?


ValaCZE

Enough se dává až na konec.


KuzmaKuzma1

Is a one lemon enough?


ChovMart

Slovo "One" je v tomto případě zbytečné, protože "a" znamená taky jeden,jedna, jedno. Viz https://www.helpforenglish.cz/article/2009031001-cleny-neurcity-clen


zsery1

Z takto prelozene vety neni poznat zda je duraz na poctu nebo druhu. Napr. Stačí citron nebo limetku


HanaDvokov9

V ceske vete je jeden. Nema tam byt jenom?


Michal998133

Google větu přeložil: just one lemon? Podle vás je to špatně.


ValaCZE

Na google se nepoléhejte. "just one lemon?" znamená "jenom jeden citron?"


Milka873747

V českej vete mám skôr pocit, že sa rozhoduje, či chce jeden alebo viac citrónov a v angl. vete, či mu stačí citrón, t.j. bez cukru (ja tak čaj pijem :-)) Takže pre učenie sa mi to zdá byť nevhodné, keďže si vety nie úplne odpovedajú významom :-(


Johana84594

Zatím mě žádné vysvětlení, proč je tam "a" a překládá se "jeden" neuspokojilo. Ale napadá mě, že kdyby se jednalo o "jen citron" v tom vašem smyslu, nebyl by tam člen, protože by to bylo rázem nepočitatelné podst. jméno. Jako chicken, coffee, water apod. Ale jen to navrhuji.


Milka873747

Hmm, toto mi príde logické. Vďaka :-)


ChovMart

První význam členu A/AN se velmi podobá číslovce ONE.

I had a beer.

I need a watermelon and two apples.

I've got a dog, two cats, five hamsters and a tortoise.

Ve výše uvedených příkladech není obvyklé používat číslovku. Neurčitý člen ji dokonale nahrazuje.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.