"Řekl jsem pár slov."

Překlad:I have said a few words.

March 13, 2015

26 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Pavca71

I have told a few words. Nelze?


Jana919492

Taky mi nikdo nevysvětlil, proč nelze I have told... díky


Ale218072

Také bych rád byl ponaučen


slavista999

Prosím o vysvětlení, jak je možné použít neurčitý člen když je ve větě množné číslo " ... said a few words".


LetitiateT

To je ustálené slovné spojenie. "a few" - několik, pár. Bez toho a - "few" znamená málo.


danami48

také by mě to zajímalo, ale zatím nikdo neodpověděl :-((


JiNeern

Protože ten člen se nevztahuje k tomu "words", ale k tomu "few", a to je v jednotném čísle.


Pvel777886

Dobrý den, proč nelze použít "I have told a few words", když say a told má velmi podobný význam? Děkuji P


svo1

Ve zkrácené by bylo I'v said ..."?


svo1

děkuji. A znovu: myslím, že by bylo užitečné i tyto verze zobrazovat, což jsem ještě v duolingu nikdy neviděl. Přitom je to jistě důležitá součást jazyka.


kacenka9

My tyto verze do systemu nevkladame, system je automaticky prijima. Soucasti jsou spise jazyka mluveneho. V psane forme by se mely vyskytovat je v pripade, ze jde o prepis mluveneho jazyka, napriklad v knize". Jinak pusobi dosti hovorove.


nueby

Tuším jsem vám už odpověděl, že my staženiny v moci nemáme, dělá to systém v jiné vrstvě nám nadřazené.


gaston68cz

"I have spoken a few words" použít nelze?


kacenka9

Nejde. Jde 'Say a few words", jde, I kdyz s privrenyma ocima "tell a few words", ale 'speak a few words' nejde. Ono to nezni uplne idealne ani cesky "Hovorit par slov". Divny, ze jo?


MartaTaylor

"I have said some words." neni mozne?


kacenka9

To by bylo "Řekl jsem NĚJAKÁ slova"


petersu6

Minimálne 5 rokov tu stále nie je objasnené, prečo nemôže byť "I have told a few words"


Repairer

"I spoke a few words" není správně? Myslel jsem, že jde o nepravidelné sloveso.


kacenka9

Spoke je minuly cas od slovesa SPEAK, tedy MLUVIT. MLUVIL JSEM PAR SLOV... coz zni divne v obou jazycich.


Lukas554967

A ted uz v oprave ani neuznal few, ale several :/


kacenka9

pozor. je rozdil mezi FEW a A FEW.

Few znamena malo

A few znamena par, nekolik


TheDimebag

Tohle jsem potřeboval vědet protože mi nebylo jasne proč je tam A. To je proste pravidlo, že když chceme řict par/nekolik za pomoci slova FEW, tak musime použit A FEW jo? Protože na words by to nedavalo smysl.


Paul622414

Proč nelze: "I've told a couple of words."?


Maara3

I have said couple of words ? Proc nemuze ?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.