Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I cook."

Překlad:Já vařím.

před 3 roky

18 komentářů


andy_maresak

Ale ono se to čte kůk :D

před 3 roky

Voyta
Voyta
Mod

Nenechte se zmást. Opravdu se to čte [kuk], třeba jako se slovo good čte [gud]. A například slovo blood se čte [blad]. Ale máte pravdu, že ve většině slov se oo čte jako [ů], namátkou ve slovech choose, moose, goose, loose a dalších.

před 2 roky

Aneta743524

Odpověď Já vařím. vyhodnocena jako špatná. :-( Bohužel už takto u více cvičení.

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Je čas přejít z aplikace na webovou verzi. Lidé, kteří vaše komentáře čtou, už udělali, co mohli.

před 1 rokem

Josef20171

Mohla jsi napsat to bez hacku a carek

před 11 měsíci

DanaKapeov

Ano i mě už to asi 3x napsalo že je to špatně

před 8 měsíci

gerraldgre

Neuzna odpoved Já vařím. jako spravnou

před 1 rokem

Mirek341543

Neuznalo mi vařím_ bez zájmena, proč. V češtině se moc neužívá

před 1 měsícem

JanaVesel5

Proč když to napíši dobře, mi to hlásí špatně

před 1 měsícem

akvals
akvals

To si děláte legraci, když neznáte "vařím".

před 3 týdny

shimmir

Opět mne mate odlišná výslovnost, dvě oo se přece vždy četli jako u!

před 3 roky

MarquiseDeBat
MarquiseDeBat

Toto by Vám nejlépe vysvětlil někdo, kdo je alespoň základně obeznámen s teorií fonologie, ale pokusím se o to, protože hlášení o podivných nahrávkách máme kvanta a třeba to vysvětlí řadu problémů.

Zkrátka, není u jako u, stejně tak nelze our číst jako ou r, spíše jako aur. Bez fonetických značek se to opravdu těžko píše, ale pointu chápete, doufám. Pointa je taková, že existuje cca 12x12 způsobů, jak utvořit zvuk, a stane se, že ten zvuk zapisujeme stejným písmenem, viz. francouzské, české, německé a španělské R. A tyto rozdíly jsou v jazyce všude, obecně angličtina má výslovnost otevřenější, než čeština (Váš příklad s "buk") a když se do toho dá pohyblivý přízvuk, může to vypadat jako pěkný chaos.

Doporučila bych Vám zahodit příručku výslovnosti a začít s praxí - určitě znáte anglický/americký seriál nebo film - stáhněte si ho s anglickými titulky, poslouchejte, jak rodilí mluvčí vyslovují (jen prosím vynechte The Walking Dead, to je nějaký kout Ameriky, kterému se rozumí velmi těžko). Poslouchejte hudbu od anglicky zpívajících interpretů, na internetu je lyrics snad ke všemu. Potom Vás nerozhodí strojové čtení zde na duolingu, protože valná většina nahlášených chyb audia, co jsem řešila, žádnou chybu neměla.

před 3 roky

Alice146917

Chci se zeptat, zda by DuoLingo přijalo i jen samotné VAŘÍM??? Alice

před 2 roky

Nemesis_NaR

Ano, čeština, narozdíl od angličtiny, může podmět vynechat.

před 2 roky

Hela828946

ale bohužel překlad jen "vařím" nebere

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Ale jo, bere. Otazka je, jake presne cviceni to bylo. Jestli aplikace na mobilu a mela v nabidce slov, ze kterych se da veta slozit slovo 'ja', tak ocekavala presne vetu 'ja varim'. Protoze z techto nabidkovych slov se vzdy da sestavit jenom jedna varianta mozne odpovedi. Vrele doporucuju opustit mobilni aplikaci a prejit na pc nebo prejit alespon na praci pres internetovy prohlizec, ne pres aplikaci. Je vyrazne mene poruchovy.

před 1 rokem

Nemesis_NaR

To s tím výběrem slov není pravda - variant jde sestavit někdy i víc a vždycky mi to vynechání podmětu uznalo (či překlady jako "chlapec" i "ten chlapec" pro "the boy")

Hela buď měla cvičení na poslech a měla psát anglicky a nebo se opět ukázal DuoLingový šotek, který poslední dobou zdá se řádí víc než dřív a to i na webu.

před 1 rokem

Hela828946

tak asi šotek. Jsem na PC a cvičení znělo.. "Přeložte větu: I cook", ve všech ostatních cvičeních mi DL překlady bez podmětu uznává

před 1 rokem