"Konečně je pátek."

Překlad:Finally it is Friday.

March 17, 2015

13 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


DankaEagle

proc ne Finally is Friday?


jgstcd

Anglicka veta potrebuje podmet, i kdyz je jenom nic nerikajici "it".


DankaEagle

a co je v te vete tedy Fraiday, kdyz ne podmet?


jgstcd

Complement. Jak se rika cesky netusim, ale v anglictine sloveso "byt" spojuje dve veci. Nejde je pouzit jenom s jednou.


JiNeern

Complement = doplněk, pokud se nepletu.


LetitiateT

Nie som si istá česky, ale po slovensky je "Friday" PREDMET. Podstatné meno ale nie podmet.


333skpp333ss

sorry, ale friday je tedy co, takže pak dva podměty?


kacenka9

cestina disponuje tzv. nevyjadrenym podmetem. "jdu ven". Kdo? Diky ceske gramtice je jasne, ze 'ja'. Stejne tak jej nevyjadruje ve vetach 'je patek, prsi', atd. Anglictina si to dovolit nemuze, vetsina sloves vypada stejne pro vsechny osoby, takze je potreba osobni zajmeno ne jinak vyjadreny podmet pouzit. IT is Friday. IT rains. I go out.


333skpp333ss

děkuji za odpověď, tak si to musím zapamatovat:)


nikdo130997

Taky jsem to tak dala


HynekBEE

Proč ne : It is Friday at last.


LetitiateT

Vetu "Finally it is Friday" mi to opravilo na "... it's Friday". Uznalo to ako preklep, tak teraz neviem ako to hlásiť.


maevma

Kdy se prosím píše it is a is it? Děkuji za odpověď

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.