Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Konečně je pátek."

Překlad:Finally it is Friday.

před 3 roky

8 komentářů


HynekB

Proč ne : It is Friday at last.

před 3 roky

DankaEagle
DankaEagle

proc ne Finally is Friday?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Anglicka veta potrebuje podmet, i kdyz je jenom nic nerikajici "it".

před 2 roky

DankaEagle
DankaEagle

a co je v te vete tedy Fraiday, kdyz ne podmet?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Complement. Jak se rika cesky netusim, ale v anglictine sloveso "byt" spojuje dve veci. Nejde je pouzit jenom s jednou.

před 2 roky

333skpp333ss
333skpp333ss

sorry, ale friday je tedy co, takže pak dva podměty?

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

cestina disponuje tzv. nevyjadrenym podmetem. "jdu ven". Kdo? Diky ceske gramtice je jasne, ze 'ja'. Stejne tak jej nevyjadruje ve vetach 'je patek, prsi', atd. Anglictina si to dovolit nemuze, vetsina sloves vypada stejne pro vsechny osoby, takze je potreba osobni zajmeno ne jinak vyjadreny podmet pouzit. IT is Friday. IT rains. I go out.

před 1 rokem

333skpp333ss
333skpp333ss

děkuji za odpověď, tak si to musím zapamatovat:)

před 1 rokem