"The girl answered the phone."

Vertaling:Het meisje beantwoordde de telefoon.

3 jaar gelden

8 opmerkingen


verdian45

is het niet "de telefoon aannemen" ? Of "de hoorn opnemen" (maar die raakt uit de tijd.)

3 jaar gelden

NicolasStynen

aannemen is iets anders dan beandwoorden

1 jaar gelden

verdian45

Klopt. Maar in dit geval is er niet veel verschil van betekenis. Aannemen => aanpakken, aanvaarden, accepteren en nog wat meer, bijv. men kan een vorm of houding aannemen, maar ook een postpakketje, een motie, of een telefonische oproep. Dat kan met een gebaar, schriftelijk of stilzwijgend. Beantwoorden => (gesproken) antwoord geven op een vraag, oproep. Dat kan in beide gevallen ook machinaal of automatisch, bijv. met een telefoonbeantwoorder.

1 jaar gelden

NicolasStynen

dankje voor de uitleg

1 jaar gelden

klinch
klinch

Het meisje beantwoorde de telefoon

1 jaar gelden

verdian45

@klinch, Sorry, niet goed, je hebt een "d" te weinig in "beantwoorde". De werkwoordstam (beantwoord) krijgt bij enkelvoud in de verleden tijd "de" (Het meisje beantwoordde), bij meervoud "den" ( De meisjes beantwoordden.) Maar dat wist je al.

1 jaar gelden

NCThom
NCThom

Wat is het verschil tussen "antwoorden" en "beantwoorden"?

9 maanden geleden

verdian45

@NCThom, Ik zal je vraag "beantwoorden", en ik "antwoord" op je vraag:

"antwoorden" = answering => give an anwer to a question / antwoord geven op een vraag. "beantwoorden" = responding a question or a call => een oproep of beantwoorden You ask me: what is : 1+1 =? I answer / ik antwoord: 2.

Ik beantwoordde de vraag /ik antwoordde: 2.

9 maanden geleden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.