"The girl answered the phone."

Vertaling:Het meisje beantwoordde de telefoon.

March 18, 2015

8 opmerkingen

Gesorteerd op topberichten

verdian45

is het niet "de telefoon aannemen" ? Of "de hoorn opnemen" (maar die raakt uit de tijd.)

March 18, 2015

NicolasStynen

aannemen is iets anders dan beandwoorden

April 20, 2017

verdian45

Klopt. Maar in dit geval is er niet veel verschil van betekenis. Aannemen => aanpakken, aanvaarden, accepteren en nog wat meer, bijv. men kan een vorm of houding aannemen, maar ook een postpakketje, een motie, of een telefonische oproep. Dat kan met een gebaar, schriftelijk of stilzwijgend. Beantwoorden => (gesproken) antwoord geven op een vraag, oproep. Dat kan in beide gevallen ook machinaal of automatisch, bijv. met een telefoonbeantwoorder.

April 21, 2017

NicolasStynen

dankje voor de uitleg

April 21, 2017

klinch

Het meisje beantwoorde de telefoon

October 21, 2016

verdian45

@klinch, Sorry, niet goed, je hebt een "d" te weinig in "beantwoorde". De werkwoordstam (beantwoord) krijgt bij enkelvoud in de verleden tijd "de" (Het meisje beantwoordde), bij meervoud "den" ( De meisjes beantwoordden.) Maar dat wist je al.

October 21, 2016

NCThom

Wat is het verschil tussen "antwoorden" en "beantwoorden"?

January 11, 2018

verdian45

@NCThom, Ik zal je vraag "beantwoorden", en ik "antwoord" op je vraag:

"antwoorden" = answering => give an anwer to a question / antwoord geven op een vraag. "beantwoorden" = responding a question or a call => een oproep of beantwoorden You ask me: what is : 1+1 =? I answer / ik antwoord: 2.

Ik beantwoordde de vraag /ik antwoordde: 2.

January 11, 2018
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.