1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "The girl answered the phone."

"The girl answered the phone."

Vertaling:Het meisje beantwoordde de telefoon.

March 18, 2015

8 opmerkingen


Verdian45

is het niet "de telefoon aannemen" ? Of "de hoorn opnemen" (maar die raakt uit de tijd.)


NicolasStynen

aannemen is iets anders dan beandwoorden


Verdian45

Klopt. Maar in dit geval is er niet veel verschil van betekenis. Aannemen => aanpakken, aanvaarden, accepteren en nog wat meer, bijv. men kan een vorm of houding aannemen, maar ook een postpakketje, een motie, of een telefonische oproep. Dat kan met een gebaar, schriftelijk of stilzwijgend. Beantwoorden => (gesproken) antwoord geven op een vraag, oproep. Dat kan in beide gevallen ook machinaal of automatisch, bijv. met een telefoonbeantwoorder.


NicolasStynen

dankje voor de uitleg


klinch

Het meisje beantwoorde de telefoon


Verdian45

@klinch, Sorry, niet goed, je hebt een "d" te weinig in "beantwoorde". De werkwoordstam (beantwoord) krijgt bij enkelvoud in de verleden tijd "de" (Het meisje beantwoordde), bij meervoud "den" ( De meisjes beantwoordden.) Maar dat wist je al.


NCThom

Wat is het verschil tussen "antwoorden" en "beantwoorden"?


Verdian45

@NCThom, Ik zal je vraag "beantwoorden", en ik "antwoord" op je vraag:

"antwoorden" = answering => give an anwer to a question / antwoord geven op een vraag. "beantwoorden" = responding a question or a call => een oproep of beantwoorden You ask me: what is : 1+1 =? I answer / ik antwoord: 2.

Ik beantwoordde de vraag /ik antwoordde: 2.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.