1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He lets us swim."

"He lets us swim."

Překlad:On nás nechá plavat.

March 18, 2015

11 komentářů


gaston68cz

"He lets" implikuje budoucnost, nebo je to chyba a v češtině má být přítomný čas ("nechává")?


gaston68cz

Hm, ale to asi není úplně v pořádku.

"On nás nechá plavat" se týká budoucnosti, zatímco "On nás nechává plavat" je popis obvyklého stavu od minulosti do budoucnosti.

Ta druhá varianta odpovídá present simple v "he lets", ale já chtěl vědět jestli sloveso "to let" nějak čas neposouvá (například že "to let" v přítomném čase vyjadřuje naději do budoucna jako třeba "to hope") - pak by ten budoucí čas v překladu byl OK.


svo1

Je to možné jen jako doslovný překlad, nebo by se to dalo použít přeneseně jako v češtině (nechá nás na holičkách apod.)?


nueby

V angličtině se "nechat plavat" s českým vedlejším významem nespojuje. "Nech to plavat" se v přeneseném významu vyjadřuje jako "Let it go" nebo "Let bygones be bygones", i když to druhé už zavání i "Co jsme si, to jsme si". Ale s těmi holičkami ani štychem se mně osobně ani české "nechat plavat" vůbec neshoduje. Pro štych a holičky se nabízí třeba "They left him to fend for himself".

Tohle vše se sem ale vůbec nehodí, jedná se o vysoce idiomatické věty, které si nanejvýš zaslouží vlastní bonusovou dovednost.


holaska

Proč tam není " to swim" ?


kacenka9

protoze po 'let' se nedava.


Filomena.Prvni

"Dovolí nám zaplavat si."


Jirka118853

...domnívám se, že váš překlad "on nás nechá plavat" není dobře...to je přeci budoucí čas...Jak by pak zněl skutečný anglický překlad kdyby se jednalo o budoucnost?...


PetrLongin

On nás nechá plavat. - He will let us swim. On nás nechává plavat. - He lets us swim.


Pajl8

Po kterých slovesech se ještě nepoužívá to (swim)?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.