1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I do not believe him!"

"I do not believe him!"

Çeviri:Ben ona inanmıyorum!

March 19, 2015

10 Yorum


ProXMlgXEfe

Arkadaşlar " Ben inanmıyorum ve Ben ona inanmoyorum aynı şey duolingo fiili bile mastar yapamıyo" bilginize.


furkhan

"Believe in" hangi durumlarda kullanılıyor peki? Yani ben hep ikisi birlikte kullanılıyor diye biliyordum Duolingo'ya gelmeden önce. "Belive in something or believe in someone" şeklinde yani.


atakanksk

arada fark var, mesela:

I believe you. "Sana inanıyorum" (mesela senin söylediğinin doğru olduğuna inanıyorum gibi bir durumda söylenebilir)
I believe in you, you can do this. "Sana inanıyorum(güveniyorum), bunu yapabilirsin."
I believe in God. "Tanrıya inanıyorum"


furkhan

Teşekkürler. Peki bu "believe in" hep bu şekilde bir inanmak manasına mı geliyor? Yani özetlediğiniz kadarıyla mı kullanılıyor genel olarak?


TheProStudent

"Believe in" kalıp fiilini "inanmak" diye öğrenirseniz ileride kafanızı karıştırır. Çünkü "in" ciddi bir fark yaratıyor. Bunun iki anlamı var 1. güvenmek 2. varlığına inanmak (örneklerde verildiği gibi).


furkhan

Tamamdır çok teşekkürler.


Engin339945

Ben böyle dediğim halde yanlış dedi


Keremgkc

Sonuna rastgele him yazdim dogru cikti


ParanoidAndro-id

Ona inanmiyorum u da ekleyin dualingo ekibi neresi yalnis bunun

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.