"Will you sell your house to him?"

Vertaling:Zal jij jouw huis aan hem verkopen?

March 19, 2015

10 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


Roos668137

In vlaanderen gebruiken we zeer weinig de jouw en jou vorm, dus uw huis zou moeten goed gerekend worden.


Verdian45

Geheel mee eens.


adriae2

zal jij uw huis aan hem verkopen of zal jij je huis aan hem verkopen


Verdian45

Voor de vertaling van "you - your" moeten we kiezen tussen de mogelijkheden: u - uw ; je - je ; je jouw ; jij - jouw ; in het meervoud : u - uw ; jullie - jullie. (De formele vormen "u" en "uw" zijn niet te combineren met de "jongens-onder- elkaar-vormen "je, jij, en jou(w); dus niet "Zal jij uw huis"


Toos6

'zal' jij voelt als fout! 'zul' jij is gewoon een vervoeging van het werkwoord 'zullen' en niet van 'zallen'. Raar dat dat als fout wordt aangemerkt!


El2theK

Zowel zul als zal wordt goedgerekend. Verder is er niets fout aan zal: https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/442/je_wil_zal_kan_je_wilt_zult_kunt/


freddy.mis

Zal jij hem uw huis verkopen ? Aan mag hier weggelaten worden.


anitagorzo

your stond er helemaal niet bij alleen you


TomBorgman

Hoe weet je nu dat dit enkelvoudig of meervoudig? You = jij/jullie.

=> Zullen jullie jullie huis aan hem verkopen.


dany733288

zal je uw huis verkopen aan hem

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.