Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Take food and water."

Překlad:Vezmi jídlo a vodu.

před 3 roky

20 komentářů


mabak

vem jídlo a vodu

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

vezmi

před 3 roky

Jana528260

Vem si jídlo a vodu nejde??

před 4 měsíci

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Vem je nespisovně. Co takhle číst diskuze, než něco napíšete.

před 4 měsíci

Penny853152

Myslím, že Janě šlo spíše o zvratné sloveso "si". Tedy Vezmi.... vs. Vezmi si.......V češtině to má jiný význam.

před 4 měsíci

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Bereme i variantu se "si", takže problém byl opravdu ve slově vem.

před 4 měsíci

KuzmaKuzma1

Pokud je to rozkazovací věta, měl by být na konci vykřičník, protože potom je to věta oznamovací.

před 4 měsíci

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Rozkazovací věty nemusí mít vždycky vykřičník.

před 4 měsíci

KuzmaKuzma1

Ber(me/te) jídlo a vodu.

před 4 měsíci

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Ber, berte ano; berme ne.

před 4 měsíci

annamarkus1

Ja jsem to napsala dobře a napsalo to ze je to celé špatně...

před 2 roky

Limedka

Pak jsi asi někde udělala chybu. Jinak je tam to tlačítko ohlásit chybu. A příště se hodí udělat snímek obrazovky, aby se zjistilo, kde je problém.

před 1 rokem

HanykaBou

Berte si jidlo a vodu je chyba?

před 1 rokem

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Není, jen nám chyběla varianta se "si". Doplněno.

před 4 měsíci

jjKJxP

Chtel bych se prosim Vas zeptat proc neni ve vete zajmeno you? Mohu pak takovou vetu prelozit takto: "vezmu jidlo a vodu"?

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Protoze osobni zajmena se v rozkazovacich vetach nepouzivaji. Je to jediny zpusob, jak se v AJ vlastne pozna, ze je to rozkaz.

Veta 'Vezmu jidlo a vodu' je budouci cas a byla by "I will take food and water".

před 1 rokem

BorisHynek

Proč ne : "nabídněte so jídlo a vodu" ?

před 4 měsíci