"Why is he late?"

Překlad:Proč má zpoždění?

March 21, 2015

22 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Marsyko

Myslím, že věta : Proč se opožďuje? by mi měla být uznána....


Nemesis_NaR

Jo, to by se asi dalo uznat. Připomenu tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296


me22dec

Nebylo by to spíše "Why is he getting late?", nebo se "to get late" používá jen, řekněme, večer, u stmívání atp.? Např. "It's getting late."


Vlcek1942

není vhodnější použít místo "late" "delay"?


nueby

Není. Delay nefunguje jako přídavné jméno. (Why is he delay? není platná věta.) Delayed tak funguje a zde by v opačném překladu bylo přijato. Lepší než late ale není ani to delayed. Late znamená, že se opozdil z neznámých důvodů, třeba je línej, třeba mu zdechlo auto, kdežto delayed naznačuje, že to není jeho vina.


dadda131

slovo "delay" by sa skôr podľa mňa používa, keď chceš povedať, že vlak má nejaké meškanie ako podstatné meno. Ale slovo "late" je prísť neskoro.


PavelBr.

Proč chodí pozdě?


me22dec

Souhlas. Věta "He is late.", nebo její podobné varianty, zde např. "Why is he late?", mají v češtině spoustu možných překladů. Angličtina je na toto strohá, ale zase celkem jednoduchá, prostě "to be late". Česky se dá v konkrétní situaci, kde angličtina využije "to be late", použít spousta výrazů. Ať chceme, nebo nechceme, už se běžně v praxi používá i doslovný překlad "být pozdě". Například "Už je zase pozdě." (a tím vážně neříkám, že je večer), nebo zde by byl překlad "Proč je pozdě?". Opět... v češtině něco říkáme, v angličtině něco říkají. Ne vždy to jsou doslovné překlady, prostě každý jazyk popíše danou situaci nějak a samozřejmě nemusí jen jedním způsobem... Že Vám Duolingo neuzná "Proč chodí pozdě?" neznamená, že se jedná o špatný překlad. ;-)


JaroslavVo8

Proč přišel pozdě. Nelze použít?


ChovMart

1) Vy jste použil minulý čas a otázka je v přítomném čase 2) Muzete mít zpoždění a nemusíte chodit. Viz moje odpověď nad vaším příspěvkem


me22dec

Bohužel, když vidím, jak právě přichází pozdě, řeknu o něm anglicky "He is late again.", česky řeknu: "Zase přišel pozdě."


JustAnicka

Proč prosím nejde říct: Proč má zpoždění? :) Děkuji


me22dec

Aničko, vždyť je to tu jako hlavní překlad. Jde to... :)


Olsen2691948

Proč mi neuznalo "Proč přišel pozdě"?


ZdekaSchoo

přišel je minulý čas


VaclavMull1

Ale význam je úplně stejný. Když někdo přijde pozdě, tak se ho nebudu ptát, proč přichází pozdě, ale proč pozdě přišel. Angličtina s časy pracuje jinak než čeština a doslovný překlad nemusí být vždy nejvhodnější.


Roman216204

ahoj nebyl by lepsi preklad ceske vety - proc jde pozde - why does he go late?


ChovMart

Určitě ne. Člověk se ani nemusí pohybovat a může být "late". Například můžete čekat telefonní hovor.


Zdena2403

Prečo mešká? by nemohlo byť ?


me22dec

Asi áno, ale slovenčinu Vám Duolingo tady těžko uzná. My bychom nejspíše namísto "mešká" řekli "Proč má zpoždění?", což je opravdu možné přeložit i jako "Why is he late?".


Milan71106

Úplně nesrozumitelné a úplně jiná slova


me22dec

Doporučuji nic nepřekládat. Jazyky nejsou přece překládané. Někde se říká to, někde něco jiného. Učte se, jak se konkrétní věc řekne v konkrétní situaci v daném jazyce, určitě se neučte např. překládat češtinu do angličtiny. V tomto případě my říkáme "Vždycky chodí pozdě.", angličtina říká "He is always late." Hotovo. Tečka. :)

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.