"Osobní věci"

Překlad:Personal objects

March 22, 2015

25 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


gaston68cz

Chtěl bych se zeptat - "Private things" má jiný význam?


DaliborNovy

Já bych řekl, že "Soukromé věci" - "Private things" je dost posunutý význam od "Osobní věci" - "Personal objects" nebo "Personal things" . To první je častěji chápáno spíše jako soukromé záležitosti, maximálně jako intimní věci a to druhé jsou skutečně osobní předměty, jako klíče, mobil, zubní kartáček...

No, a viz. golden rule: https://www.duolingo.com/comment/7117296


333skpp333ss

pro mne je zubní kartáček intimní věc


Leo349102

To by mě také zajímalo.


SPOCZ

Private things. "Private" je jiného významu. Pojmenovává hlavně soukromé vlastnictví něčeho mimo osobního (personal). Soukromý, privátní nestátní. https://slovnik.seznam.cz/preklad/anglicky_cesky/Private

ekon. : private owner ship - soukromé vlastnictví

práv.: private arrangement - mimosoudní smír, soukromá dohoda

práv.: private wrong - soukromoprávní delikt

hovor.:private eye - soukromé očko detektiv


Vlcek1942

"Personal things" je také správně?


jjilek1

Personal stuff


Vladao

Navrhuji také "personal belongings"


kacenka9

prekvapive to tam nebylo. Doplneno. Diky


jenda48

"Personal properties" je nepřijatelný?? Dal jsem to i čudlíkem, nějak se mi vybavuje, ze jsme se to tak kdysi učili, ale je to přece jen dávno.... mýlit se taky mohu..


rejlmen

Majetek sice patří do množiny věcí osobních věcí, ale podle mě to není úplně ono. :-)


Ivo150846

Jj je to už davno, ale vzpominam si stejně tak. Meli jsme stejnou anglictinarku...


libuska68

není řečeno jestli jde o osobní věci, nebo osobní záležitosti. Tak proč to není uznáno???


kacenka9

Jaky konkretni preklad mate na mysli? Tady jde o preklad do AJ.


Bebecha2

proč před personal objects nemůže být neurčitý člen?


standa.lepi

Je to množné číslo, to neurčitý člen nemá.


JTosin1

Proc mi neuznalo Personal stuff?


Anry644862

Personal staff by melo byt uznano


rejlmen

Staff je personál, pokud se týče stuff, tak Duolingo neuznává nespisovné výrazy v češtině natož v angličtině.


DaliborNovy

Ono to tak úplně není, jsou zde věty, jako např. "What sort of stuff are you looking for?" (Jaký věci hledáte?) , ale to je myslím ze speciální kapitoly kurzu češtiny, specializující se na běžně mluvenou řeč. Jestli je uznáváno "Personal stuff" zde nevím, ale je to i možné.


marierozho

Object je spíše předmět ne věc. A to, že věc je thing je jasné


petr_73

Ctu tady ze "the personal things" je správná odpověď. Proc tedy není uznána ?


DaliborNovy

Ono jde o to, že u množného čísla (a u nepočitatelných podstatných jmen), když není to podstatné jméno v české větě nějak specifikované (např. ukazovacím zájmenem nebo kontextem), tak překlad směrem do angličtiny s určitým členem je nepřesný. Ten člen je tam prostě navíc.

"The personal objects." je tedy uznáváno spíše navíc, než že by "The personal things." chybělo. Obecně je někdy na Duolingu ten určitý člen navíc uznáván, jsou i věty, kde je k tomu jistý důvod, je ale lepší si zvyknout to překládat správně - tedy s nulovým členem.


ZdekaSchoo

nevidím tady, že by někdo říkal, že the personal things je správná odpověď, pouze personal things, tedy bez určitého členu je možné uznat

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.