1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Už jsi četl tu knihu?"

"Už jsi četl tu knihu?"

Překlad:Have you read the book yet?

March 22, 2015

4 komentáře


Vlcek1942

Není ve větě chyba? Nemělo by být místo "yet" spíše použito "already"? Nebo "yet" v otázce nabývá významu "již, už"?


kacenka9

Ano. yet v otazce ma vyznam 'uz' a je castejsi, nez already. Tim already vyjadrujete netrpelivost a predpokladate, ze dotycny tu knihu jeste necetl. Asi jako "UZ jsi tu knihu cetl?: s velkym durazem na to 'uz'.


mysasek

trochu mi zde dělá problém to have na začátku věty... mohl by mi to někdo objasnit proč tam je?


kacenka9

Ma to dva duvody. 1. Veta je v case predpritomnem, ktery se tvori pomoci slovesa have + minulym casem slovesa. Treba 'I have read the book already". Uz jsem cetl tu knihu. 2. Veta je otazka, takze slovosled se meni. V pritomnem case by to bylo

DO YOU READ THE BOOK? ARE YOU READING THE BOOK? {pritomny prubehovy)

V minulem

DID YOU READ THE BOOK? HAVE YOU READ THE BOOK? {predpritomny)

Související diskuze

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.