"I do not have a course."

Vertaling:Ik heb geen cursus.

3 jaar gelden

6 opmerkingen


hendy3
hendy3

waarom niet, ik heb geen les??????

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

De definitie van "a course" = a series of lectures or lessons in a particular subject, typically leading to a qualification.

Het is dus een reeks aan lessen, niet een enkele les. En een reeks aan lessen wordt in het Nederlands een cursus genoemd.

3 jaar gelden

verdian45

Een kleine aanvulling: Voor "Ik heb geen les" geeft Google : "I have no lesson" of, met "vandaag" erbij,: "I do not have class today". (Klinkt aannemelijk.)

2 jaar gelden

leonidasje4

google translate vertaalt altijd alles lettelijk zoek eens op in een woordenboek en je zla het zien

4 maanden geleden

marleen832235

Juiste oplossing: • Ik heb geen koers. Is dit een correcte vertaling? Ik heb dit nog nooit gehoord in het Nederlands.

1 jaar gelden

verdian45

Hi marleen832235, "koers" bestaat wel, maar dat past hier niet zo goed. In een stukje hierboven heeft El2theK al uitleg gegeven over cours/cursus. (Trouwens, ik zie nu dat "Ik heb geen cursus" misschien ook wel mag worden vertaald met "Ik volg geen cursus." )

1 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.