1. Forum
  2. >
  3. Topic: Danish
  4. >
  5. "Are you done with that busin…

"Are you done with that business now?"

Translation:Er du færdig med den forretning nu?

March 30, 2015

6 Comments


ycUvuSap

Can the Danish sentence mean a business as a commercial entity, or business as in whatever someone happens to be doing at the moment?


dark_stuffiness

Kan man principielt set ikke også skrive "denne forretning" eller er det forkert? Hvis ja, så hvorfor?


mads-elh

'denne' er 'this' (tættere på den, der taler) så det er forkert. Jeg ved, at et par af sprogene på Duolingo (i hvert fald spansk og tysk) også er meget strenge omkring forskellen på 'this' og 'that'.

Edited answer to Danish


dark_stuffiness

Tak, det giver god mening. :)


baarebo

er I færdige med den forretning nu.. you klan både være 2. person singular og 2. person plaral


ycUvuSap

Both are accepted now.

Learn Danish in just 5 minutes a day. For free.