Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Dojíme."

Překlad:We will finish eating.

před 3 roky

17 komentářů


karelner

možná bych tu českou větu napsal jinak, jsem si chvíli myslel, že to má co dělat s krávami a dojením :-D

před 3 roky

Nemesis_NaR

Tady se obávám nezbývá nic jiného, než mezi přijímané odpovědi přidat "We are milking." S levlem 13 jsi už zcela určitě četl připnutý příspěvek a tam stojí něco ve smyslu, že pokud se ti některé české znění věty nelíbí, tak máš navrhnout lepší překlad. Mě teda lepší překlad k "Dojíme" nenapadá, tebe ano? Každopádně existence druhého smyslu s "milking" je zcela neškodná.

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Přiznejte se, že jste to milking ani nezkusil. (Chicken!) Bylo tam už před týdnem hned ve třech anglických časech. Neboli vám opravdu šlo o změnu hlavního českého překladu, a pro tu potřebujeme lepší důvod než existenci zábavného vedlejšího významu zpět v AJ.

před 3 roky

atlas.cz

Také mne to při prvním přečtení napadlo,ale pak jsem si uvědomil, že 'dojíme' jako 'we are milking' je přítomný čas průběhový, zatímco tato kapitola se věnuje času budoucímu.

před 3 roky

hella166755
hella166755

S chutí jsem se zasmála (sama sobě, že mě také napadlo jen to dojení).

před 2 roky

AlesKapl

Ta česká jednoslovná "věta" je opravdu zavádějící. Pokud bych se nepodíval na překlad, tak bych automaticky psal "We are milking". Nešlo by to třeba změnit na "Dojíme snídani", aby byl význam věty jasný? Čeština je v tomhle záludná...

před 3 roky

LucinkaPalacinka

We are milking the breakfast :D :D :D

před 1 rokem

tpnka408891

Dojime si snidani :-D

před 1 rokem

jgstcd
jgstcd

"We are milking" bereme. Ono to moc ani nejde vytvorit vety tak aby mely jenom jeden mozny preklad. O tom ani neusilujeme.

před 3 roky

AlesKapl

Jasně, to chápu. Nejprve mi hlavu blesklo to dojení, pak jsem si ale říkal, že to je blbost, protože tohle by tam nikdo nedal... Nakonec jsem se prostě podíval na překlad.

před 3 roky

xvinkl00

Proč nemůže být we had milked :-) ??? Asi by bylo lepší..Dojíme jídlo, nebo přijato to, že to někdo pochopí, jako dojení..Každopádně jsem se naučil nové sloveso milk :-)

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

"We had milked" je ale předminulý čas, tedy českému přítomnému "Dojíme" (jako krávy) vůbec neodpovídá. Správné časy slovesa "milk" bereme.

před 1 rokem

xvinkl00

To jo. Vlastně pokud člověk ví, že dělá lekci na předminulý čas...pochopit slovo "dojíme" ve smyslu (dojit nějaké zvíře) nedává smysl. Takže by mohl použít jiný čas.

před 1 rokem

atlas.cz

Problém je, že to člověk nemusí vědět.

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Když procvičujete globálně, věty chodí z náhodných okruhů. A i když jen jedete strom lekci po lekci, neexistuje záruka, že ke konci lekce nedostanete cvičení z dříve probrané látky. Duo tak totiž nedávno začalo zkoumat úroveň zvládnutí staršího učiva, aby v rámci svých A/B testů mohlo měřit i jiné věci, než jak často se sem uživatelé vracejí a kolik lekcí dělají za den.

před 1 rokem

ZuzkaPlako

Stačilo by do závorky dopsat jídlo a všichni by pochopili hned.

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

A vsichni by odpovedeli spatne, kdyz by dostali anglickou vetu "we will finish eating' a my bychom po nich chteli, aby napsali odpopved "dojime (jidlo)". Navic je uplne jedno, jak to slovo pochopite, protoze system uznava odpovedi, ktere se vztahuji k dokonceni jidla i k dojeni krav.

před 1 rokem