Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Musisz mu pomagać."

Tłumaczenie:You have to help him.

3 lata temu

11 komentarzy


The_Art

A można by użyć have to

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Tak, i również "have got to"

2 lata temu

mczyk
mczyk

have got jest brytyjskie

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

Tutai mówimy o "have got to", ktory też jest używany w angielskim amerikańskim:
"But there are still a lot of folks out of work, which means that we have got to do more,"
(Barack Obama)
"Americans have got to understand that we are paying present-day retirees with the taxes paid by young workers in America today"
(US Senator John McCain)

A stąd niestandardowy "gotta":
"A man's gotta do what a man's gotta do"
(A man has got to do what a man has got to do)

W rzeczywistości "have got" jest również używany w angielskim amerikańskim, mimo że jest chyba bardziej popularne w angielskim brytyjskim:
"He's got the whole world in his hands"
(tradycyjny "spiritual" amerikański)
"I've got a mansion just over the hilltop"
(Elvis Presley)

1 rok temu

mczyk
mczyk

dzięki za twoją odpowiedź ;)

1 rok temu

fraudomek

A jak powiedziec musisz mu pomoc?

2 lata temu

AC15_
AC15_
Mod

Tak samo :) "You have to help him"

2 lata temu

fraudomek

ale "musisz mu pomoc" a "musisz mu pomagac" to nie jest to samo

2 lata temu

Tomek893316

Czy napewno na oba stwierdzenia napisane powyżej jest jedna odpowiedź? Bo niewydaje mi się że "You have to help him" oznacza "Musisz mu pomóc" i "Musisz mu pomagać" jednocześnie

2 lata temu

bat400870

Help pomóc you must help him, helping pomagać you must helping him

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Jak to rozumiem, różnica jest że "pomóc" jest dokonany i "pomogać " jest niedokonany. A to prawda że, mówiąc o czas przeszłości (o czas przyszłości), niedokonany często tłumaczy się jak "ing form" (o "used to" w przeszłości)
"On mi pomogał"
- "He was helping me"
- "He used to help me"

Ale tu mamy czasownik modalny "must", który zawsze bierze bezokolicznika, bez "to". Więc nie możemy mówić "You must helping him", tylko "You must help him".

1 rok temu