1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Eat fish whenever you want."

"Eat fish whenever you want."

Překlad:Jez ryby, kdykoli chceš.

March 31, 2015

21 komentářů


laura.masi1

Při odpovědi 'Jez rybu kdy chceš' je uznána ryba, ale zatrhnuto je slovo 'kdy' a nahrazeno 'kdykoli'. Teoreticky tam má být sice delši tvar, ale prakticky by mělo jít i 'kdy', ne?


Nemesis_NaR

Pro tyto případy je zde tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296


imon225910

A nebo kliknout na vlaječku.


Danielp2830

"kdykoli chceš, jez ryby " proč toto nelze


vojo12765f

Chápem to správne? ... jez ryby, kdykoli chceš - eat fish, whenever you want (rozkaz) ... jím ryby, kdykoli (ty) chceš - i eat fish, whenever you want (oznam) ... jím ryby, kdykoli chci - i eat fish, whenever i want (oznam) Ďakujem za odpoveď.


ZdekaSchoo

naprosto správně, 1*


Ahdbcujd

A proč je tam jez ryby kdykoliv chceš a ne jezte ryby kdykoliv chcete?


ZdekaSchoo

obojí je přijímané a správné


JchymNovot1

Jez rybu vždy když chceš: fail! Proč?


Hela456590

To je tak - ryba/fish - má stejný tvar slova jak v jednotném tak množném, bez "s" na konci slova. A pokud tady NENÍ člen před slovem - jedná se tudíž o ryby, více ryb. U množného č. nedávám člen.. (můžu použít pouze určitý člen THE, pokud jde o konkrétní ryby). V žádném případě tady nejde o jednu rybu.. chybí "the", "a"


LordDaveCZ

jíst rybu kdykoliv ty chceš - může být, ne?


MarquiseDeBat

V první řadě bych ráda slyšela kontext, ve kterém je vaše věta použitelná. Za druhé, infinitiv musí být doprovázen "to", tedy, za předpokladu, že vaše věta dává takto sama smysl, "To eat fish whenever you want"


Kika171

Nemelo by byt jez rybu, a ne ryby, kdyz je tam jednotne cislo fish?


Nemesis_NaR

Nemělo, „fish“ je jednou z pár výjimek co se týče tvaru množného čisla a tudíž je „one fish, two fish, twenty fish“. Kdyby to tady bylo jednotné čislo, tak by tam musel být člen: "Eat a fish whenever you want." A to zní docela divně.


jgstcd

"Rybu" bereme, ale asi nespravne. Jedna interpretace te anglicke vety, mnohem prirozenejsi nez ta kterou jsme zrejme zvolili, je ze "fish" je druh masa. Ale to by podle mne odpovidalo "rybí" a ne "rybu", nebo mylim se?


Nemesis_NaR

Jak tak nad tím přemýšlím, tak pro význam "fish" jako druh masa zní nejlépe "Jím ryby." Dalo by se říct i "Jím rybí maso," ale "Jím rybí" zní divně (problém je, že jinak se řekne "Jím vepřové" a můžu klidně říct i maso, ale u ryb to zkrátka nefunguje). A "Jím rybu..." Teoreticky to asi správný překlad opravdu není. Dokážu si však představit rozhovor: "Co tu máme k jídlu? Hm, zmraženou rybu. Jíš rybu?" "Jo, jím rybu." Ale je to přinejmenším hovorové.

Ale jestli má smysl tady jednotné číslo zakázat, to si musíte rozhodnout v inkubátoru... Spíš asi ne.


ViliamBrix

Ryba se v angličtině píše v jednotném čísle i množném stejně. Příklad:starfish- hvězda, hvězdice


MiroslavaN9

I když to zkopíruji dle nápovědy, hlásí mi to jejda to nevypadá jako čeština


Nemesis_NaR

Tady budeme potřebovat víc informací. Jako třeba co to bylo za typ cvičení. A jestli se to stalo jenom u této věty. A co přesně jste teda vlastně napsala? Protože my vidíme jenom hlavní překlad věty a tento váš příspěvek.


andilek2775

Proč to nemuže být- jím rybu kdykoliv ty chceš?


Alena966775

protože, aby to bylo jednotné číslo muselo by tam být a fish, a jelikož tam to není, tak je to množné číslo tedy ryby

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.