Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Jouw generatie draagt hoeden."

Vertaling:Your generation wears hats.

3 jaar gelden

12 opmerkingen


HenkSchuurmans

waarom is "your generation wear hats" niet goed? het is toch alleen bij " he/she/its generation wears hats"

2 jaar gelden

Anne475109

Omdat het nu dragen is en niet ik draag dan zou het i wear hats zijn

2 jaar gelden

Soraya231

ja maar bij meervout kun je toch nooit een s achter doen

En bij your ook niet

Kun je uitleggen

2 jaar gelden

ikkerdeik

Your generation is een "it-vorm"

1 maand geleden

ikkerdeik

En een generatie is enkelvoud, generaties (generations) is meervoud.

1 maand geleden

Soraya231

de regel van de s dat is bij he she en it en ook enkelvoud en het is toch nooit in meervoud de regel s

En bij your komt toch ook geen s achter?

Kan iemand dit uitleggen aub

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Your generation/Jouw generatie = 3e persoon enkelvoud

3e persoon enkelvoud is gelijk aan he/she/it, net zoals in het Nederlands.

Jouw generatie draagt. Draagt wordt alleen gebruikt bij de 2e en 3e persoon enkelvoud. Maar vervang het werkwoord door zijn en dan krijg je Jouw generatie is en is wordt alleen gebruikt in combinatie met hij/zij/het.

2 jaar gelden

Soraya231

ik snap het een beetje maar bedoel je gewoon dus bij he/she/it weet ik zelf ook een s achter werkwoord.

En bij your zegt u nu ook dat er een s achter moet waarom

Want als er bij your een s achter moet dat dan overal zo want zo zoals u het net zei net als nederlands dat is wel waar. Want bv: You wears a dress

In nederland is dat jij draagt een jurk

En is dit boven goed wat ik nu deed een s achter wear. omdat het your is en in het nederlands jij is het ook zo

En is het nou zo overal met your bij de werkwoord een s achter?

Want jij is ook zo in het Nederlands dat zei u

wilt u alstublieft goede uitleg geven

En zeggen of ik bij de werkwoord van your ook nu overal een s moet doen of niet?

En wilt u zeggen of de bovenste vertaling goed is : You wears a dress ) is dit goed?

Ik hoor het graag van u

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Het gaat njet om your het gaat het zelfstandig naamwoord dat volgt.

  • your hat = jouw hoed = 3e persoon enkelvoud = +s
  • your hats = jouw hoeden = 3e persoon meervoud = geen s

  • your = Bezittelijk-voornaamwoord = jouw/uw/jullie

  • you = persoonlijk voornaamwoord = jij/u/jullie

  • you wear a dress - jij/u draagt een jurk

  • your dress is blue - jouw/uw jurk is blauw
2 jaar gelden

Soraya231

Danku wel Maar moet er bij de zin: your hat = jouw hoed = 3e persoon enkelvoud = +s

dus u zegt een s achter enkelvoud En dat is toch in dit geval zo. Your: jij dus eentje

En als er in deze zin een werkwoord staat moet er een s achter bedoeld dat zo.

( en wat betkent met 3e persoon 2e persoon enkelvoud)

ik hoor het graag van u,

Als u het uitlegt wilt u dat met voorbeelden dan begrijp ik het veel beter en wat uitgebreid

Sorry maar ik denk nu gelijk anders want ik denk nu zo van ik moet nu ook bij your een s achter doen enz Dus wilt u alstublieft goed uitleggen met voorbeelden.

Ik ben u zeer en zeer dankbaar

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Lees dit eens door: http://www.jufmelis.nl/woordsoorten/Persoonlijk-voornaamwoord/uitleg

Het is handig als je eerst het Nederlands begrijpt.

2 jaar gelden

Soraya231

Bedankt dat je net een link had gegeven nu weet ik wel wat eerste tweede en derde persoon.

En nu wilt u nu verder uitleggen in engels?

Of zal ik gewoon net als altijd bij he/she/it gewoon + s erbij. En alles waar ik het voor kan zetten daarmoet ook een s

klopt dit wat ik boven zei?

2 jaar gelden