1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Do you have something sharp?"

"Do you have something sharp?"

Překlad:Máš něco ostrého?

April 2, 2015

27 komentářů


Mikikill74

nemáš něco ostrého mi to neuznalo, ale to přece do angličtniny přeložím stejně, ne? tato česká věta přece taky očekává kladnou odpověď, jinak bych se neptal....


rottkiv

Prosím o výklad této jednoduché věty. Zda se dá i v AJ vyložit dvěma způsoby jako češtině? Jako něco nabroušeného, i jako něco na "zahřátí", např. tvrdý alkohol.


Filomena.Prvni

Též mne napadla slivovice v tomto zimním období.


kubina28

Co varianta Máš neco ostré? Je nesprávna?


MartinMaty3

I think that should be there "anything" in question instead "something"


Nemesis_NaR

To je samozřejmě správně a je to častější, otázky by se člověk měl nejdřív naučit říkat s "any." Nicméně je možné použít i "some" a to v případě, že očekávám kladnou odpověd.

A máš tam špatně slovosled - tvé oznámení by anglicky bylo "I think (that) there should be ...."


MartinMaty3

dekuji za odpoved:)


marekkr

napísal jsem "máš něco ostré?" a dalo mi to nesprávne


Filomena.Prvni

Není to gramaticky správně. "Ostrého".


Helena468669

množné číslo je snad také dobře ne?Díky za upřesnění. Helena


kacenka9

Ja si nejak nedovedu predstavit, co myslite mnoznym cislem. Mohla byste sem napsat tu vetu?


Helena468669

máš něco ostrého? máte něco ostrého?


kacenka9

Aha. Ano. Takovou variantu take uznavame. Chybely name ale vety 'ty mas neco ostreho/vy mate neco ostreho?'


Patrik43148

Máš ty něco ostrého? Je špatně?


Vladim995107

Nenasel jsem odpověď na otázku od rottkiv - muze se to tykat i treba alkoholu nebo jidla? Myslim slovo sharp.


Lada806051

Já jsem asi nechápavá, ale stále nemohu najít odpověď na předešlé otázky , zda to lze použít i v anglii ve smyslu alkoholu. Dík za jasnou odpověď.


jenda48

Ještě to nedozrálo...nebo je to nepochopitelné.


TomasSmahlik

Mam stále se opakující otázku lze tato věta pouzit ve smyslu máš něco ostrého jak ostřejší pokrm či pití a nebo lze to take pouzit jako v češtině ostrého jako ve smyslu třeba nůž


ZdekaSchoo

sharp je jen něco jako nůž, nůžky, jídlo, které je ostré, pálivé je hot nebo spicy, u pití neznám žádné přídavné jméno ve významu ostrý, ostrý alkohol, tvrdý alkohol, lihovina, destilát je podstatné jméno buď spirits nebo liquor


TomasSmahlik

Promiňte ale teda podle vašeho výkladu se v této větě ptají zda má člověk něco ostrého jak nůž?


ZdekaSchoo

ano, něco ostrého v tomto smyslu, nějaký ostrý nástroj


TomasSmahlik

Děkuji moc za odpověď a vysvětlení přejí hezký večer a ještě jednou děkuji


Paul622414

Výslovnost slova 'sharp' v nahrávce normální i pomalé mi bohužel zní jako výslovnost slova 'short'. Již potřetí jsem zde, při opakování, "udělal" stejnou chybu. Tzn. v překladu běžný dotaz: "Nemáte něco krátkého?" (ke čtení, poslechu, atd.).


MartinGroot

mohl bych se zeptat proč je zde povoleno " something " když je to otázka ?


ZdekaSchoo

something se může použít v otázkách, jestli někomu něco nabízím (vodu, jídlo, pomoc) nebo očekávám kladnou odpověď, sice se v otázkách běžně používá anything, ale když očekávám, že ten někdo má něco ostrého, očekávám odpověď ano, je možné použít i something, příště si nejprve přečtěte celou diskuzi než něco napíšete, protože tuto otázku zodpověděla Nemesis už před 6 lety https://hinative.com/en-US/questions/5414365 https://www.helpforenglish.cz/article/2006090402-some-vs-any

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.