A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A tornateremben játszanak."

Fordítás:They play in the gym.

3 éve

9 hozzászólás


RobertGodo76

Ha a folyamatos jelen a feladat, miért rakja bele jó megoldásnak az egyszerű jelen időt?

3 éve

kowalsky2
kowalsky2Plus

Gymnasium. Az eredeti szó már nem is jó, csak a rövidített?

3 éve

Taki_Laci

Csatlakozom! A hibát azóta sem sikerült javítani.

2 éve

Tomi275693

És még most sem...

2 éve

karak74

Én se akartam elhinni, de itt azt írja hogy a gymnasium az egy nagy szoba berendezés(ekk)el ahhoz, hogy valaki eddze a testét és növelje az erejét. De akkor honnan lett a magyar "gimnázium" szó? Persze, sokan vennék jó néven, ha minden matekórát kicserélnének tesire...

1 éve

kowalsky2
kowalsky2Plus

Mindkét jelentés az ókori görög gymnasion intézményére vezethető vissza, ami elsősorban a nyilvános játékokon résztvevők felkészítésére, vagyis testedzésre szolgált, de teret adott intellektuális előadásoknak és eszmecserének is, és az oktatás fontos helyszíne volt. Míg angol nyelvterületen csak az előbbi jelentését hagyták meg, a németben és a német által befolyásolt területeken inkább az utóbbira került a hangsúly, mint egyetemre felkészítő iskola. A szó töve a görög gymnos, meztelen, mivel az ókori atléták meztelenül edzettek, versenyeztek. Ugyaninnen származik a gimnasztika is.

1 éve

karak74

Köszönöm!

1 éve

emese.mart

Mikor in és mikor at?

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Hát, ez nehéz kérdés, itt mondjuk még nem is annyira, mert általában nem a tornateremnél, hanem a tornateremben játszanak, de nagyon sokszor mindkettő megfelelő lehet.

3 éve