1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "She goes to school by foot."

"She goes to school by foot."

Překlad:Ona chodí do školy pěšky.

April 5, 2015

18 komentářů


MartaBhmov

Je chybný překlad: "Ona jde do školy pěšky"?

April 5, 2015

kacenka9

V podstate ano. Takhle daleko v kurzu uz byste mela rozlisovat mezi prubehovym casem a prostym pritomnym casem. 'Ona jde ...." i v CJ zcela jasne znamena, ze ted zrovna je na ceste. Tedy 'she is going..' U nekterych jinych sloves je takove tvrzeni diskutabilni, treba 'ona pije...' ocekavali bychom prubeh, ale pokud z kontextu vypliva, ze je alkoholik, nebo ze pije kazdou stredu, tak muze byt i prosty. U chozeni bychom vzdy pouzili 'ona chodi' na vyjadreni neceho, co se deje pravidelne a ne nutne zrovna v tuto chvili.

April 5, 2015

podvojin

Vyplývá

November 6, 2018

Filomena.Prvni

V kurzu sic daleko, ale zde se vůbec průběhový čas neučí. Jen gerundia, kterážto poněkud s tímto časem splývají. Průběhový čas zde může učící se pochytit pouze z diskusí k jednotlivým větám. Takže není to ani tak chyba naše, nýbrž tohoto kurzu.

July 18, 2019

gaston68cz

Myslím že překlad "Ona chodí do školy po svých" je správný. Hlášeno.

February 12, 2016

galdra1

Proč říká fet místo fut

January 4, 2017

kacenka9

Rika 'fut'. Rika to hodne kratce, ale je tam 'u'. Oni to takhle casto vyslovuji

January 4, 2017

Pavel221503

kdyby bylo na konci by feet - bylo by to spatne, dekuji

May 17, 2016

jgstcd

Bylo.

May 17, 2016

Pavel221503

dekuji

May 18, 2016

JirkaHakulin

A jak by tedy bylo správně anglicky Ona jde do školy pěsky?

August 16, 2016

Eva118545

She is going to school by foot

May 26, 2018

mhZZpL

Nema byt spravne ON FOOT????

November 11, 2016

kacenka9

Oboji je spravne a oboji je prijimano

January 4, 2017

Mira737653

Proč není před school člen prosím?

November 21, 2017

daniela68589

Prosím, poraďte mi. Mám problém rozlišovat prosté a průběhové časy. Lze jednoduše použít analogii mezi vidy v češtině? Jde x chodí. Šel x chodil. Nebo vaří x uvaří. Vařil x uvařil. Prosím, uveďte mi přiklady (překlady), na kterých bych pochopila, jak odlišit v angličtině české vidy. Dělám chyby hlavně v překladech z aj do čj. Např. He goes - On jde. Správně by melo asi být On chodi? Nemám jasno. Děkuji

February 17, 2018

AlmaMestlo

"chodí "se řekne "walk", "goes" je přeci "jde"?

July 15, 2018

gaston68cz

ale vůbec ne, dovolím si vložit vysvětlení jgstcd z jiné diskuse:

Slovesa pohybu funguje uplne jinak v anglictine a v cestine. V anglictine je hlavni dvojice "come"/"go", ktere popisuji pohyb nekam. "Come" je pohyb smerem mluviciho a "go" je pohyb jinam. Prostredek je nam celkem ukradeny, ale smer je dulezity. Jsou potom jina slovesa ktera se pouzivaji pro pripad ze je dulezity prostredek a smer bud neni dulezity nebo proste neni: "walk", "drive", "fly", atd.

July 16, 2018
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.