"She goes to school by foot."

Překlad:Ona chodí do školy pěšky.

před 3 roky

17 komentářů


MartaBhmov

Je chybný překlad: "Ona jde do školy pěšky"?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

V podstate ano. Takhle daleko v kurzu uz byste mela rozlisovat mezi prubehovym casem a prostym pritomnym casem. 'Ona jde ...." i v CJ zcela jasne znamena, ze ted zrovna je na ceste. Tedy 'she is going..' U nekterych jinych sloves je takove tvrzeni diskutabilni, treba 'ona pije...' ocekavali bychom prubeh, ale pokud z kontextu vypliva, ze je alkoholik, nebo ze pije kazdou stredu, tak muze byt i prosty. U chozeni bychom vzdy pouzili 'ona chodi' na vyjadreni neceho, co se deje pravidelne a ne nutne zrovna v tuto chvili.

před 3 roky

podvojin

Vyplývá

před 1 měsícem

gaston68cz

Myslím že překlad "Ona chodí do školy po svých" je správný. Hlášeno.

před 2 roky

galdra1

Proč říká fet místo fut

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Rika 'fut'. Rika to hodne kratce, ale je tam 'u'. Oni to takhle casto vyslovuji

před 1 rokem

Pavel221503
Pavel221503

kdyby bylo na konci by feet - bylo by to spatne, dekuji

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Bylo.

před 2 roky

Pavel221503
Pavel221503

dekuji

před 2 roky

JirkaHakulin

A jak by tedy bylo správně anglicky Ona jde do školy pěsky?

před 2 roky

Eva118545

She is going to school by foot

před 6 měsíci

mhZZpL

Nema byt spravne ON FOOT????

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Oboji je spravne a oboji je prijimano

před 1 rokem

Mira737653

Proč není před school člen prosím?

před 1 rokem

daniela68589

Prosím, poraďte mi. Mám problém rozlišovat prosté a průběhové časy. Lze jednoduše použít analogii mezi vidy v češtině? Jde x chodí. Šel x chodil. Nebo vaří x uvaří. Vařil x uvařil. Prosím, uveďte mi přiklady (překlady), na kterých bych pochopila, jak odlišit v angličtině české vidy. Dělám chyby hlavně v překladech z aj do čj. Např. He goes - On jde. Správně by melo asi být On chodi? Nemám jasno. Děkuji

před 9 měsíci

AlmaMestlo

"chodí "se řekne "walk", "goes" je přeci "jde"?

před 4 měsíci

gaston68cz

ale vůbec ne, dovolím si vložit vysvětlení jgstcd z jiné diskuse:

Slovesa pohybu funguje uplne jinak v anglictine a v cestine. V anglictine je hlavni dvojice "come"/"go", ktere popisuji pohyb nekam. "Come" je pohyb smerem mluviciho a "go" je pohyb jinam. Prostredek je nam celkem ukradeny, ale smer je dulezity. Jsou potom jina slovesa ktera se pouzivaji pro pripad ze je dulezity prostredek a smer bud neni dulezity nebo proste neni: "walk", "drive", "fly", atd.

před 4 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.