Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"De man heeft het boek."

Vertaling:The man has the book.

3 jaar gelden

9 opmerkingen


poppenkast

Kan toch ook have zijn

3 jaar gelden

Neptunium
Neptunium

Nee, men kan op Nederlands ook niet "De man hebben" en "De man heb" zeggen.

3 jaar gelden

nikicchi
nikicchi

Even verduidelijken: Hebben/To have: I have, you have, he/she/it has, we have, you have, they have

De man = hij = he has

3 jaar gelden

alycia854681

Ik had dit fout maar ik snap het niet ik schreef the men has the book waarom moet je man schrijven

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod
  • The men = de mannen
  • The man = de man
2 jaar gelden

bassiepower

Waneer is het it en waneer is het the

2 maanden geleden

El2theK
El2theK
Mod

Als het het onderwerp of lijdend voorwerp van de zin is, moet je het vertalen met it. Als het een lidwoord is, moet het vertalen met the.

  • It is a dog. - Het is een hond
  • I see it - Ik zie het
  • I see the house - Ik zie het huis
2 maanden geleden

isabelvano

Het is toch "The man HAVE a book"? Kan iemand het mij uitleggen?

1 maand geleden

JonasTranc1

Have is de vorm die wordt gebruikt bij "I", "you", "we" of "they". Has is de correcte vorm voor de derde persoon enkelvoud, dus "he", "she" en "it". "Man" kan vervangen woorden door "he" en dus gebruik je has.

Let wel op: men (met een e) betekent "mannen", en dus gebruik je have.

1 maand geleden