1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I do not have time."

"I do not have time."

Çeviri:Zamanım yok.

April 9, 2015

48 Yorum


Murat478789

"Do " ne alaka ya

August 24, 2015

elanurmara

don't yazmak yerine do not işte bende sonradan anladım

July 13, 2016

berkant09

I haven't got time biritish I do not have time amerikan ingilizcesinde daha cok kullanılir.ikisi de oluyor.

February 24, 2016

canzan

Geniş zamanlı ve olumsuz cümlelerde 'do' değil de 'do not' kullanılır. + I have time. - I don't have time.

December 24, 2015

dolumay2005

Zaten öyle kullanmış

January 8, 2016

Yusra.kedi.01

Do not = don't yani kısaltmadan yazmışlar :-)

June 15, 2017

nigar103813

Bende anlamis deyilim

November 18, 2015

Ramazan483282

Aynn

February 1, 2018

tarikcelikel

hiç zamanım yok derken i don't have any time olurmu?

June 19, 2015

MetinAydinn

@tarikcelikel tabi ki olur. Zaten İngilizcesi öyledir.

"I dont have any time."

"Hiç zamanım yok."

"Benim hiç zamanım yok."

September 1, 2018

Esra989732

Arkadaşlar sakin olun

August 23, 2017

aytuncylmz

" I haven't time " olmaz miydi ?

April 9, 2015

buketsevcan

Olurdu ama çok sıklıkla kullanılan bir ibare değil, "I haven't got time" ondan biraz daha yaygın ama en yaygın olanı "I do not have time" :)

April 9, 2015

456-.

Anlaşılmıyor ya

May 19, 2015

SerenSava

Do ' takisinin gelme durumunu anlayamadim nelere gore geliyor

June 29, 2015

abcinkir

Do genis zaman yardimci fiilidir. Genis zamanin olumsuz ve soru cumlelerinde kullanilir.

August 2, 2015

Ramazan779381

Geniş zamanın olumlu cümlelerinde bunun yerine ne oluyor

February 23, 2019

perihan186296

Olumlu cumlelerinde kullanilmazmi

August 13, 2019

Cenktu

Olumlu cümlelerde kullanılmıyor

December 8, 2019

perihan186296

Bende anlamadim bu kisim detayli anlatilirse çok iyi olacak.

August 13, 2019

sardaroglu

'Zamanım yoktur' yazdım kabul etmedi

November 29, 2015

mehmetali148672

I do not have time olacak

March 6, 2016

lisayev

Do nedir?

June 12, 2017

hatice885842

Yapmak

August 19, 2018

mhbyzaa

"I have not time" da zamanım yok anlamına gelmez mi?

June 27, 2018

Havva557634

"Do not" burada geniş zamanda olumsuz durumu belirtmek için kullanılmış olumlu hali "I have time" olumsuz yaparken de bu "I do not have time" olmuş. Geçmiş zamanı belirtmek istediğimizde de "do" "did" olacak kelimeye mana yuklemektense bunun zamani belirttiğini anlamaliyiz cümlede. Umarim yanlis bilgi vermiyorumdur ben de öğrenen biriyim bu asamada, yorumlarda cok kafa karisikligi olunca bildiğim kadarini aktarmak istedim.

December 9, 2019

tahahoca

Any time olmali degil miydi

April 15, 2015

buketsevcan

I do not have any time = Hiç zamanım yok

April 15, 2015

nigar103813

Merhaba

November 18, 2015

Kenan301550

Merhaba

March 26, 2019

Kenan301550

Merhaba

March 26, 2019

OuzTrkylma

hiç zamanım yok diye çeviremezmiyiz

November 20, 2015

RanaAktan

I do not have Any time

June 3, 2017

emre279787

I dont have time olmiyacak mi ?

August 25, 2016

emre279787

Dont do not ın kisaltilmasio yyuzden

August 25, 2016

Derya571

zamanım var da 'I have time' mı olur

October 24, 2016

ferhatdirik

Do yu ciyu diye telaffuz ediyor çok saçma

November 29, 2016

RanaAktan

"Benim zamanım yok' neyine olmadı?

June 3, 2017

isik536650

ı kucuk harf çıktığı için doğru saymadı

June 28, 2017

uzman134910

do ya cu diyo :D

July 10, 2017

CaptainMarine

vaktim yok yazdım kabul etmedi.

September 12, 2017

Haluk_Tek

"Hiç vaktim yok." olmaz mıydı.

February 25, 2018

ebru269990

Don't değil de do not diye vurgulamasının bir anlamı var mı acaba

September 19, 2018

TolgaTunc10

farketmez

November 16, 2018

Deniz30895

do/does tamamen gereksiz, hiçbir anlamı yok. :))

November 23, 2018

AhmetFrnc

I not have time ne oluyor peki

March 3, 2019

ozgurx33

I demis has olmasi gerekmiyor mu

June 5, 2019

ErturulSel1

İ m haven't got time desek doğru olmaz mı

June 9, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.