"Do you have my address?"

Tłumaczenie:Masz mój adres?

3 lata temu

16 komentarzy


Alex6614

Nie wydaje wam się to dziwne, że uznało za błąd brak jednej literki? To powinna być literówka...

2 lata temu

jankobill

Zależy jakiej literki.

2 lata temu

julia977145

Jednego d

2 lata temu

Ruuciaq

'Posiadasz mój adres?' pasuje, hm?

3 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Nie, nie pasuje. Słowa "mieć" i "posiadać" nie są równoważne.

W/g słownika PWN: mieć ma kilkanaście różnych znaczeń, kilka z nich to:

  • być właścicielem, użytkownikiem lub dysponentem czegoś (...)
  • składać się z czegoś, zawierać coś, być wyposażonym w coś; też: mierzyć, liczyć ileś czegoś
  • być wyposażonym w coś, co odznacza się jakąś cechą; też: być z kimś w relacji określonej przez jakąś cechę
  • doznawać czegoś, być w jakimś stanie psychicznym lub fizycznym
  • brać w czymś udział jako uczestnik, wykonawca, słuchacz itp.
  • być obowiązanym do czegoś; też: zamierzać, przewidywać zrobienie czegoś

Natomiast posiadać to:

  • być właścicielem czegoś, zwykle mającego dużą wartość materialną
  • mieć jakąś wiedzę, jakieś umiejętności, znajomość czegoś
  • charakteryzować się czymś
  • mieć jakieś możliwości, dysponować czymś
  • mieć coś jako część składową lub być w coś wyposażonym

Słowa te pokrywają się znaczeniowo tylko częściowo.

Generalnie jakąś rzecz można "mieć" na wiele sposobów, np. tylko do czasowego użytku. Ale "posiadać" oznacza być właścicielem tej rzeczy i mieć pełną możliwość dysponowania nią. Np. można posiadać dom i dzięki temu mieć możliwość zamieszkania w nim, sprzedaży, lub wynajęcia tego domu. Natomiast już najemca tego domu może powiedzieć najwyżej, że ma dom - wynajął go i może z niego korzystać, ale nie ma możliwości dysponowania nim. Można też posiadać fachową wiedzę i dzięki temu mieć możliwość wykonywania dobrze płatnej pracy. Można też ewentualnie posiadać psa, ale brzmi to już dość dziwnie, bo pies raczej nie przedstawia wyższej wartości. Co innego gdyby chodziło np. o całą hodowlę rasowych psów. Mężczyzna może też posiąść jakąś kobietę, ale to generalnie skutkuje (a w każdym razie powinno skutkować) bliższym zaznajomieniem się z więzieniem. Co innego jeśli mężczyzna ma kobietę, bo tu można domniemywać obopólną zgodę.

Nie można natomiast posiadać cudzego adresu - bo nie można cudzym adresem dysponować. Można najwyżej ten adres mieć, czyli znać.

1 rok temu

jankobill

Posiadać to keep, w znaczeniu czy masz go ciągle, cały czas, przechowujesz.

3 lata temu

buskes76

Chyba nie bardzo... Have - mieć, posiadać, miewać (i inne) / Keep - (w czasowniku) zachować, trzymać, dotrzymać, zatrzymać, przestrzegać, przechować, podtrzymywać itd. (a w rzeczowniku) utrzymanie, wikt. Powyższe z google translator - teraz właśnie sprawdzałem

2 lata temu

franekwro

powiedzcie dlaczego nie przyjmuje ..czy ty znasz mój adres'' bo ja nie wiem

2 lata temu

jankobill

Znać a mieć to dwa różne słowa:Do you know my address?

2 lata temu

franekwro

czasami duolingo mówi wie albo znam w tych samych słowach po angielsku

2 lata temu

panoramix4

"Posiadasz" jest równoznaczny z "Masz mój"

1 rok temu

jankobill

Masz rację,zgłoś

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

"Posiadasz" nie jest równoznaczne z "masz" i w tym zdaniu nie będzie zaakceptowane. W niektórych zdaniach rzeczywiście "mieć" i "posiadać" można zastosować zamiennie, ale nie w tym wypadku.

1 rok temu

Mati366846

Ja też tak miałem

1 rok temu

Chomiczek3456

Czy poprawnie jest napisać: "Czy masz mój adres"?

5 miesięcy temu

br0d4
br0d4
Mod

Tak.

5 miesięcy temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.