Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"The boy did not go to church."

Tłumaczenie:Chłopiec nie poszedł do kościoła.

3 lata temu

30 komentarzy


buskes76

podobna sytuacja jak z "home" (jego wyjątkowe miejsce na ziemi ~ ognisko domowe - tu NIGDY a ~ the !) vs "house" (jako budynek wiec tylko z A lub THE !).
! więc w pewnych kontekstach z "church, school, ..." ani nie "a" ani nie "the" bo nie chodzi o jakiś budynek kościoła ani o konkretny budynek kościoła tylko o kościół do którego on przynależy ~ uczęszcza

3 miesiące temu

Paulina490

Chłopak to chyba nawet bardziej poprawna opcja

3 lata temu

Frelichows1

Zgadzam się

9 miesięcy temu

KarolBil

Niedobry ten chłopak pewnie diabeł się koło niego kręci.

11 miesięcy temu

Frelichows1

Wiesz że nie wszyscy chdzą do kościoła są jeszcze inne religie trzeba być tolerancyjNYM

9 miesięcy temu

Wisieneu

XDDD

3 miesiące temu

Frelichows1

V

9 miesięcy temu

Sebiu

Dlaczego nie może być "The boy did not go to THE church" ?

3 lata temu

michmo
michmo

Bo chodzi ogólnie o Kościół a nie o jakiś konkretny

2 lata temu

Nalleddy

Właściwie. Szczerze mówiąc, to jeżeli nie poszedł do konkretnego kościołu do chyba nie wiem. Bo The dodaje się do tych konkretnych nazw, ale tylko na początku tekstu. Jak naprzykład ,,The pencil is red. [Inny tekst] Pencil is now blue." Bo jeżeli na początku mówimy The pencil to potem wiemy że właśnie chodzi o ten konkretny. Ale jak chcemy powiedzieć coś o innym ołówku to piszemy The another pencil (inny ołówek). Wtedy wiemy że chodzi nam o inny ołówek a nie o ten konkretny.

2 lata temu

michmo
michmo

chodzi o to że chłopiec nie poszedł wcale do kościoła -(obojętnie jakiego)gdyby było the church to by znaczyło że nie poszedł do konkretnego kościoła np jedynego w mieście

2 lata temu

Frelichows1

Ciekawe rozumowanie

9 miesięcy temu

buskes76

to dlaczego brak w angielskim zdaniu "a"

2 lata temu

michmo
michmo

bo nie chodził ogólnie do Kościoła jako instytucji ,a church znaczy jakiś budynek kościelny,do którego można wejść

2 lata temu

Frelichows1

????

9 miesięcy temu

michmo
michmo

a pencil to jakiś ołówek nieokreślony .The pencil to określony i każdy wie o jaki konkretnie chodzi

2 lata temu

Frelichows1

Nie ,,kościołu" tylko kościoła

9 miesięcy temu

Wisieneu

Moze

3 miesiące temu

graogar1952

Nie moźna wybrać prawidłowej odpowiedzi , jest tylko błędna

10 miesięcy temu

Wiiikt0r

Jaki nie dobry, diabel już go szuka.

4 miesiące temu

ZuzuMas2

Oo, Sasuś na profilowym <3

3 miesiące temu

GrzegorzBa9

Po polsku znaczy to " chlopiec nie był w kościele " i tyle.

2 lata temu

Jakub8483

Jaki nie wierzący

1 rok temu

Frelichows1

Nie uwarzam żeby było to coś złego

9 miesięcy temu

pjurek

Dlaczego nie może być ,,chodził"

3 lata temu

buskes76

Bo to ma być w czasie przeszłym dokonanym

2 lata temu

Mharaska

bo po did nie stawia się przeszłego

3 lata temu

Saher112

Przecież to również czas przeszły, więc jak ?

2 lata temu

KarolinaFi15

Ale tam slychac delete zamiast did not

2 lata temu

Marcin39627

Nie poszedł, bo wolał duolingo! Xd

1 rok temu