1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Mám rád pátek."

"Mám rád pátek."

Překlad:I like Friday.

April 10, 2015

8 komentářů


AlexandrSo624812

Já jsem tam neměl slovo Friday


Misule99

Nešlo by napsat i I love friday??


Nemesis_NaR

Víceméně šlo. Ono Američani jsou, co se vyjadřování týče, mnohem emotivnější než my. Všechno je "awesome, wonderful a gorgeous". Stejně tak všechno milují. Od Obamy, přes čaj až po páteční odpoledne. My se držíme v našich výrazech spíš při zemi a věci máme spíše rádi, milujeme spíš svého partnera než páteční odpoledne.

Tudíž se dá říct, že v angličtině to jde zaměnit a v češtině nikoliv.


jgstcd

Nevim. Dle mych zkusenosti ten rozdil je spis osobni nez narodni. Britove maji zdrzenlivejsi povest a Americane maji vsechno prehanet, ale ve skutecnosti je to stejne casto obracene. Nedoporucil bych pouzivat "like" a "love" zamenitelne, ani v Anglii ani v Americe. Nekdy to pujde, ale v jinych pripadech zas ne.


KateinaKva1

Proc nemuzu napsat I have like friday...?


kacenka9

protoze 'mit rad' je pouze 'like'. Tady je divne cestina, protoze nema sloveso pro 'mit rad'


blajdic

"i like a friday" neuznalo. to znamená, že neurčitý člen před dnem v týdnu být nemůže? děkuji za odpověď


kacenka9

dny v tydnu (a mesice) jsou bezclenne

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.