1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have not wanted them."

"I have not wanted them."

Překlad:Já jsem je nechtěl.

April 12, 2015

10 komentářů


MarekPolek

možná odpověď s DO je "I did not want them" = tomu chápu. Ale z jakých gramatických pravidel vychází odpověď: "I have not wanted them." Děkuji mp


Nemesis_NaR

Z pravidel předpřítomného času.

"I do not want them" - přítomný - "Nechci je."

"I didn't want them" - minulý - "Nechtěl jsem je."

"I haven't wanted them" - předpřítomný - taky "Nechtěl jsem je," akorát s tím, že to má nějakou vazbu na současnost. Něco jako "I haven't wanted them but still here they are." - "Nechtěl jsem je, ale přesto jsou tady."


jgstcd

Ta veta "I have not wanted them" by se dala pochopit jako "Až doteď jsem je nechtěl" nebo "Zatím jsem je nechtěl." Jestli by musel clovek to "až doteď", "zatím", nebo podobny vyraz pridat v cestine by zalezelo na kontext.


gaston68cz

Takže ta věta v angličtině znamená že teď je chci?


gaston68cz

Ujasním: v češtině větu "Až doteď jsem je nechtěl" chápu v kontextu "nechtěl jsem je až do této chvíle, kdy jsem se dozvěděl že ty je chceš; ale teď, když už vím že je chceš, je chci". Řekl bych obvyklý vztah k hračkám u dětí a psů :-)


Semi132605

Ja je nechtel je nesprávne?


Nemesis_NaR

Není to spisovně česky, tvar slovesa "být" je povinný.


josiik

Četl jsem příspěvky, ale stejně: nemá se u předpřítomného času u sloves, která vyjadřují stav, nikoliv činnost, používat Do namísto Have? Neřekl by Angličan spíše něco ve smyslu: "I didn't wanted them until now."?


JiNeern

Ne. Jde o předpřítomný čas, ktery se tvoří: have + příčestí minulé ("3. tvar"). Např. I have never been to London.

Navíc v té větě máte dvakrát minulost (už je v "didn't", tak nemůže být znovu ve "wanted").

Tedy kdybyste chtěl použít minulý čas prostý (což by se ovšem zde nepoužilo), bylo by to "I didn't want…".

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.