Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I have not wanted them."

Překlad:Já jsem je nechtěl.

0
před 3 roky

7 komentářů


MarekPolek

možná odpověď s DO je "I did not want them" = tomu chápu. Ale z jakých gramatických pravidel vychází odpověď: "I have not wanted them." Děkuji mp

0
Odpovědětpřed 3 roky

Nemesis_NaR

Z pravidel předpřítomného času.

"I do not want them" - přítomný - "Nechci je."

"I didn't want them" - minulý - "Nechtěl jsem je."

"I haven't wanted them" - předpřítomný - taky "Nechtěl jsem je," akorát s tím, že to má nějakou vazbu na současnost. Něco jako "I haven't wanted them but still here they are." - "Nechtěl jsem je, ale přesto jsou tady."

3
Odpovědět1před 3 roky

jgstcd
jgstcd

Ta veta "I have not wanted them" by se dala pochopit jako "Až doteď jsem je nechtěl" nebo "Zatím jsem je nechtěl." Jestli by musel clovek to "až doteď", "zatím", nebo podobny vyraz pridat v cestine by zalezelo na kontext.

0
Odpovědětpřed 3 roky

Semi132605

Ja je nechtel je nesprávne?

0
Odpovědětpřed 1 rokem

Nemesis_NaR

Není to spisovně česky, tvar slovesa "být" je povinný.

0
Odpovědětpřed 1 rokem

josiik
josiik

Četl jsem příspěvky, ale stejně: nemá se u předpřítomného času u sloves, která vyjadřují stav, nikoliv činnost, používat Do namísto Have? Neřekl by Angličan spíše něco ve smyslu: "I didn't wanted them until now."?

0
Odpovědětpřed 1 rokem

JiNeern

Ne. Jde o předpřítomný čas, ktery se tvoří: have + příčestí minulé ("3. tvar"). Např. I have never been to London.

Navíc v té větě máte dvakrát minulost (už je v "didn't", tak nemůže být znovu ve "wanted").

Tedy kdybyste chtěl použít minulý čas prostý (což by se ovšem zde nepoužilo), bylo by to "I didn't want…".

1
Odpovědětpřed 3 měsíci