"The law"

Fordítás:A törvény

April 12, 2015

21 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


Harga

Szerintem három dolgot meg kell tanulni, ha fejleszteni akarjuk az angol tudásunkat. Hogyan hangzik, hogy írják, mit jelent. Vegyük tudomásul, hogy az angol anyanyelvűek így használják, semmi értelme kritizálni a kiejtésüket, vagy tipródni, hogy miért ezt jelenti. Így tanulták az anyukájuktól! További jó tanulást kívánok mindenkinek!


SzabCsaba9

Ez így nagyjából rendben is lenne - csakhogy jelen esetben nem egy anyanyelvi szinten beszélő ember kiejtését hallod, hanem egy hangokból, fonémákból generált "beszédet", ami esetenként csak távolról emlékeztet az eredeti kiejtésre (sőt, gyakran köze nincs hozzá). Sajnos ezzel a megoldással bizonyos hangzókat (gyakran pont a legegyszerűbbnek tűnőket) nem lehet pontosan visszaadni, hallható a durva különbség, a hibás hangsúlyozás, a teljesen más hangzás. Ha pedig egy feladatnál ennyien jeleztek, akkor ott érdemes gyanakodni, hogy valószínűleg nem a tanulók az értetlenek, hanem valóban hibás a feladat.


Harga

Elfogadnám az érvelésed, ha mindenki ugyanazt hallaná, de a hozzászólásokban nincs két egyforma. (1,Mintha v-vel kezdődött volna; 2, érthető: BLA :-) ; 3, Wall-t hallok; 4,mint ha szolmizálna.) Én megint mást hallok, a többiek pedig még csak le se írják, hogy mit hallanak. Ráadásul az én akcentusommal röhejes lenne, ha kritizálnám a gyárit.


SzabCsaba9

De hiszen ez pont azt mutatja, mennyire rosszul érthető a szöveg hangzása (ez nem akcentus kérdése, az angol kb. "lóo"-nak, az amerikai "laa"-nak ejti), egyszerűen csak nem karakteres, bizonytalan a duo hangzása. A különbség megértéséhez érdemes összehasonlítani az élő beszéddel, az a kis nüansznyi különbség is nagyon sokat számít! A felismeréshez segítség lehetne a szövegkörnyezet is, ami itt ugye nincs...


jokutine

Én ezt nem értettem meg. Mintha v-vel kezdődött volna a szó a női hangnál.


StTnde

Pedig tisztán érthető: BLA :-) Nem vagyok benne biztos, hogy javítható a kiejtés, de talán a teknőssel hallgatva kikövetkeztethető a helyes válasz.


SzabCsaba9

de jol hallhato a feladat! koszonjuk! (nem)


SzabCsaba9

nem lehet erteni!


drugeth

Erthetetlen...artikulalni kellene...


DnielRnasz

Wall-t hallok bakker


mapa40

Olyan, mint ha szolmizálna.


anerzsike

Reggelig is hallgathattam volna, akkor sem ezt értettem ki.


Sztankay54

Úgy rossz a kiejtése ahogy van.


laslie659

Ennek semmi nem jó!


Harga

Kinek? Duolingonak? Nekem már sok mindent elfogadott.


Jusek

Szerintem a law-t visszafelé mondja


Harga

Hát igen, elég furán beszélnek ezek az angolok, de nem hiszem, hogy az én kedvemért áttérnének a szabolcsi tájszólásra, így meg kell tanulnom, hogy ami így hangzik, azt hogy írják és mit jelent. :)


SzabCsaba9

Az még hagyján, de rögtön tanuld meg az amerikai kiejtést is - csak hogy tényleg felismerd magát a szót, ha majd hallod! ;)


Fec112763

Akik brit angolt tanulnak, (mint én) kicsit nehéz volt kisilabizálni, de kizárásos alapon nem találtam más szót... https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/law


JanosGrenc

sajnos az a véleményem,hogy az angoloknak meg kellene tanulni érthetően beszélni.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.