"On se změnil."

Překlad:He has changed.

před 3 roky

3 komentáře


Jirous-123

Může být? He changed himself.

před 3 roky

jgstcd
jgstcd

Rekl bych, ze ne. "Změnit" je v cestine tranzitivni sloveso a proto potrebuje tady to "se". V anglictine muze byt bud transitivni nebo intransitivni. Kdyz je intransitivni znamena to "změnit se". Nechci ale rict, ze by byla veta "He changed himself" spatna. Jenom ze by dala mnohem vetsi duraz na ten aspekt zmeny na sebe, nez je citit v te ceske vete. Odpovidala by spis "On sám sebe změnil".

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Naprosto s kolegou souhlasím. Aby mohl být překlad He changed himself, česká verze potřebuje zdůraznit, koho změnil, takže místo prostého Změnil se nebo On se změnil bychom potřebovali alespoň [On/] změnil sebe nebo Sebe [on/] změnil, nebo všelijaké verze se sám sebe a sebe sama.

Možná se to někomu budet zdát přísné (a nemluvím zde o OP), ale kdybychom velkoryse uznali He [has/had/] changed himself jako překlady On se změnil, jen usnadníme některým uživatelům přeložit každé slovo bez pochopení rozdílů v tranzitivitě (povinnosti slovesa mít předmět) mezi změnit a change. A to by byla škoda.

před 3 roky
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.