1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Který autobus jede na vlakov…

"Který autobus jede na vlakové nádraží?"

Překlad:Which bus goes to the train station?

April 13, 2015

18 komentářů


JanRejlek1

Proč je špatně "which bus does go to the train station"? Je to otázka, tak pomocí do, ne?


Nemesis_NaR

Je to otázka na podnět, tudíž se pomocné sloveso "do" nepoužívá. Čtěte zde a čtěte až do konce: http://www.helpforenglish.cz/article/2006070401-otazky-na-podmet


jgstcd

Teoreticky je jedna situace kde by se to "do" pouzivalo. Pokud jsem se prave ptal ridice autobus zda jede jeho autobus na letiste a on mi opovedel ze ne, zeptam se pak "which bus does go to the train station?", s durazem na to "does". V stejne situaci v cestine bych se mohl ptat "který autobus jede na vlakové nádraží?", s durazem na "který". Ale presto jsem proti uznani. Pravdepodobnost ze nejaky uzivatel ma na mysli prave tuhle situaci je podle mne miziva. Uznavanim odpovedi bychom na druhe strane potvrdili pro mnoho uzivatelu mylnou predstavu ze se podmetni otazky bezne tvori pomoci "do".


JanRejlek1

Tak to jsem nevěděl, díky za informaci :-)


Filomena.Prvni

Někde Duo uznává vlakové nádraží jen "station" a jinde ne? Ach jo.


Vlcek1942

Nelze uznat jako správnou odpověď také "railway station"?


kacenka9

To system uznava. Jestli vam to neuznalo, tak tam bylo nedobre asi neco jineho. Chybejici clen, ci tak.


DanaF17

Proč není uznáno Which on bus....? Když se ptám KTERÝ z těch více autobusů co tam stojí jede na vlakové nádraží


ZdekaSchoo

which on bus je nesmysl, když chci vědět který autobus, z více možných autobusů, která linka, jestli 32, 49 nebo 62 ptám se which bus


miko37

Mne to tiež neuznalo


Marian348349

Neuznalo mi to railstation, to by mi nerozumněli, co je na tom špatně?


ZdekaSchoo

slovo railstation neexistuje, vlakové nádraží je train station nebo railway station https://en.wikipedia.org/wiki/Train_station


JarmilaHer

Proč je u bus nulovy clen a u train stytion je the?


MnYCj

proč nelze použít a train station?


Daniesssss

Také by mě zajímalo.. Nejedná se přeci o určité vlakové nádraží. Díky za odpověď


miko37

Už uznalo railway station. Asi som mal chybičku niekde inde

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.