"Nutil jsem je studovat."

Překlad:I have forced them to study.

April 17, 2015

6 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


cyber-duracel

"I've made them study", jsem doufal, ze je to "make sb do sth"


jgstcd

Zni divne, ale nedokazu rict proc. Kdyz nahradim predminuly cas jednoduchym minulym ten problem zmizi. "I forced them to study" a "I made them study" se mi obe libi. Ale "I've made them study" ne. Pro mne je to zahada.


kacenka9

A dokonce ani Ngrams to nikde nenasli. Jedna z tech veci, co se proste nerika a nikdo nevi proc.


ValaCZE

Není to kvůli tomu, co se v češtině jmenuje dokonavá a nedokonavá slovesa? Myslím, že angličtina je nemá, neřeší to nějak pomocí těch různých časů? Že v češtině je "forced do smtg" nutil a "made do smtg" znamená donutil.


jgstcd

Asi to nejakou roli hraje, ale nevim proc mi pripadaji jako synonymy v jednoduchem minulem casu ale silne preferuji jeden v predpritomnem. Ten rozdil dokonavy/nedokonavy asi bude cast toho vysvetleni, ale nejaka dalsi cast mi jeste chybi.


ValaCZE

S tím neporadím. Musím přiznat, že těch víc druhů minulého času (jedno v kterém jazyce, co je má) jsem nikdy úplně nepochopila, jelikož v češtině používáme prakticky jen jeden a nemám je k čemu přiřadit.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.