"Oranžová a šedá jsou barvy."

Překlad:Orange and gray are colors.

April 19, 2015

16 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


HellMari

uvádí to jako správné také grey


nueby

Ano. Správné jsou gray i gray. V zaškrtávacím cvičení už je ale obě najednou chtít nebudeme.


tatka_
Mod
Plus

Pro ostatní, samozřejmě bylo myšleno "gray i grey".


Moshto

Proč tam nemůže být The orange and grey are colours?


tatka_
Mod
Plus

Členy zde nejsou, protože se jedná o obecné konstatování. Kdybychom chtěli poukázat na konkrétní barvu, bylo by "the orange color" stejně jako v češtině "ta oranžová barva".


zuzana-andrasova

jako správné mi uznává "colour" i "color" je to správně?


kacenka9

Ano. Color je americky spelling a colour je britsky. My mame vsude americky, ale system automaticky uznava u techto vyrazu oboji. Napr. favorite vs. favourite


Karotka223

Ja píšu colour tak jsme to měli v učebnici


kacenka9

Protoze ceske ucebnice anglictiny vetsinou uci Britske hlaskovani. V USA se zasadne pise 'color'. Neni to jediny pripad. Jsou rozdily ve slovech 'favorite, theater, center, organize, analog a desitkach dalsich.


Marek479

Napísal som A orange and grey... a je to spatne. Ale vo vete začínajúcej A red... je to spravne. Prečo?


tatka_
Mod
Plus

Před barvou (např. orange, red ...) se člen nepíše. Pokud někde bylo "a red" tak za ním nejspíše následovalo podst. jméno např. "tomato", tedy "a red tomato" = "červené rajče". Před slovo "orange" bychom v takovém případě nedali člen "a" ale jako příklad "an orange table". Neurčitý člen "a/an" pak záleží na výslovnosti první hlásky v následujícím slově.


Bobo332523

Preco je seda gray? Nema byt spravne grey?


faltskog541950

Obojí je správné. GRAY je americky spelling,GREY je britský spelling.


JarmilaHer

Proč tam není the orange and the gray, jsou to přece konkrétní barvy.


tatka_
Mod
Plus

Členy zde nejsou, protože se jedná o obecné konstatování. Kdybychom chtěli poukázat na konkrétní barvu, bylo by "the orange color" stejně jako v češtině "ta oranžová barva".

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.