1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I lost my passport."

"I lost my passport."

Çeviri:Ben pasaportumu kaybettim.

April 19, 2015

17 Yorum


Nuh550115

"Pasaportumu kaybettim :(" yazdım yanlış dedi ya


aylinsky

Pasaport hala kayipsa have lost gibi bişey deniyordu sanırım ?


AknK6

Bu cümledeki lost fiilinin 2.ve 3.hali de aynı olduğundan, ve bu cümlenin geniş zamaninda da fiile s takisi gelmediğinden, cümlenin genismi gecmis mi olduğunu nasil anlariz?


102794

''Ben pasaportumu kayıp ettim''neden yanlış?!


Selcen_Ozturk

Türkçede "kayıp etmek" diye bir kullanım yoktur, doğrusu "kaybetmek"


guntoldu

ya peki "dun pasaportumu kaybettim" neden yanlis turkcede "ben" mi diyoruz ?


Selcen_Ozturk

yukarıdaki cümlede "dün" yani yesterday bir kelime olmadığından olmasın :) ben'i kullanmak zorunda değilsiniz tabii ki


anadolukartal

bende şöyle yazdım benim pasopotum kayboldu am yinede yanlış dedi


Mesutov

Pasaportum kayboldu dediğimizde passive bir yapı oluyor bu yüzden yanlış olur cümlede pasaportu benim kaybettiğim vurgulanıyor sizin verdiğiniz cevapta pasaportun kaybolduğu


Tahir648830

bende öyle yazdım bana da yanlış dedi


pathos666

"ben pasaportumu yitirdim" neden doğru kabul edilmez ki?


ugurcansayan

"yitirmek = kaybetmek" için raporlayın


Tahir648830

benim pasaportum kayboldu da olur


YagmurYard

Kayıp ettim ile kaybettim in ne farkı var ya


melahat809520

yitirdim yazınca kabul etmiyor oysa kaybettim artık çok az kullanılıyor makinayı revize edin lütfen


nuura11

Arkadaşlar pasaportumu kaynağım ne yanlış var yanlış diyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.