"Rýže"

Překlad:The rice

před 3 roky

13 komentářů


Klara176134

Mě to uznalo i bez toho the

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Ano. Ryze je nepocitatelna a tudiz nema neurcity clen, pouze urcity nebo zadny

před 2 roky

KjaH10

Mě taky

před 11 měsíci

vosicka

komu čemu? - mně

před 1 měsícem

stydlik
stydlikPlus

Proč není možné napsat "A rice"?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Protoze ryze je nepocitatelna. Jako jine hmoty. Hlina, pisek a tekutiny. Ryze nejde spocitat. Muzete spocitat zrnka ryze, kila ryze, misky ryze, pytliky ryze, atd... Ale to pocitate kila, misky, pytliky. Nemuzete rict, mam jednu ryzi. Chces tri ryze nebo ctyri? A u nepocitatelnych podstatnych jmen se v jednotnem (ani mnoznem, ale to u zadneho podstatneho jmena) nepouziva neurcity clen.

před 3 roky

Peter510737

Prečo by som nemohol napísať, že mám jednu ryžu? Mám v košíku jednu ryžu - kto bude rozprávať že má "one box of rice?" - ukážem košík a poviem, I have one rice... a áno, nepoviem "a rice", ale ako príklad to nie je moc šťastné...

před 2 měsíci

brckovelik

Neuznalo mi to jen samotné Rise :-)

před 10 měsíci

brckovelik

Sory, překlep, můj koment je mimo mísu, omluva a beru zpět :-)

před 10 měsíci

Pejsek28

Protože se píše riCe a ne rise. Rise totiž znamená vzestup :-)

před 8 měsíci

Radek968607

Jelikož se píše Rice

před 8 měsíci

JanaEcina

A jak to že další správná odpověď je the rice ...tedy s členem

před 3 roky

Nemesis_NaR

Budu-li citovat kačenku výše:

...se nepoužívá neurčitý člen

"A" je člen neurčitý a ten u nepočitatelných pod. jm. použít nejde, určitý člen "the" se ovšem použít dá. Více např zde: http://www.helpforenglish.cz/article/2006082501-pocitatelna-a-nepocitatelna-podstatna-jmena

před 3 roky
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.