1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "She beat me."

"She beat me."

Překlad:Porazila mě.

April 19, 2015

29 komentářů


bonbbonek

Proc nejde "Ona me bila"?

November 3, 2015

kacenka9

Protoze to ceske slovo 'bila' je nedokonavy vid. Ocividne vas chvili mlatila. V anglictine je na vyjadreni takove prubehu v minulosti potreba minuly prubehovy cas, protoze anglictina vidy nema. Takze aby vas mohla chvili tlouct, tak by ta veta byla "She was beating me.

November 4, 2015

StandaBe

Kacenko9, mýlíte se. 'Bila mě' (např. matka syna v mládí) je určitě možný správný překlad (preteritum, vyjadřuje opakovaný nebo obvyklý děj v minulosti, ukončený tamtéž). Průběhový tvar nevyjádřuje vid, ale to, že děj probíhal v určitém okamžiku v minulosti nebo současné s jiným minulým dějem, např. 'she was beating me when our father entered the room'

October 17, 2018

ghordanor

A jaký je rozdíl mezi tímhle a větou "She supported her father", kde se uznává i odpověď "Ona podporovala svého otce"? Také to vypadá že ho podporovala nějaký delší časový úsek...

October 14, 2017

Hvezdar77

no a šlo by tedy: Zbila mne?

January 14, 2016

StandaBe

Je to imho možný správný překlad.

October 17, 2018

cernmarie

Ona mě bila. - Toto řešení by mělo být také přípustné (např. s významem opakované činnosti v minulosti).

May 6, 2017

StandaBe

Jednoznačne.

October 17, 2018

Jirka428977

Proc nejde "Ona me porazila"?

September 21, 2017

bohdana960501

Proc neni preklad Ona mne zbila, kdyz ..he beat his brother ...je Zbil sveho bratra???

April 26, 2019

richard_ll

Zeptam se. To ze k beat neni pripojena koncovka -s je jenom vyjimka nebo je tu i nejake pravidlo, kdy se s nedava?

April 19, 2015

jgstcd

Protoze je to minuly cas.

April 19, 2015

alexander.pesak

vyhrála nade mnou

April 6, 2016

MilotaK

Je možné "zbila mě"?

June 11, 2016

Linda629525

mě to šlo zbila mě

August 27, 2016

Ladab2

a co: ona me bije?

April 25, 2017

kacenka9

She beatS me. 3 os. c. jednotneho. (nebo, samozrejme: she is beating me)

April 25, 2017

Jenda-48

To je sice pěkné ale použít nepravidelného slovesa které má všechny tvary v časech shodné v kombinaci s ne vždy zřetelnou výslovností "s" (jinde zcela běžný nedostatek) na konci slovesa, považuji v tomto případě skutečně vyšší level výuky v Duolingu. A mimo jiné, jak bylo již podotknuto, překlad např. "Ona mne porážela" je rovněž v minulosti pravidelně opakovaná cinnost (třeba v soutěžích), tak ač to já nezměním, jsem názoru tento překlad by měl být přijat.

January 11, 2019

EsterVesela

Proc nejde ona me udeřila?

August 30, 2017

kacenka9

To by bylo 'she hit me'. To 'beat' je vylozene biti (nebo porazka), kdyz vas prasti jednou, tak je to 'hit'

August 30, 2017

JardaKorbel

Nejde "Ona mě porazila"?

October 17, 2018

Pavel396841

Uhodila mne?

January 9, 2019

Karlos465499

zbila mne nejde????

September 23, 2019

Varchar1

Prosím jak by bylo "Ona mě poráží"

October 29, 2019

alexander.pesak

she beats me, she is beating me?

October 29, 2019

Varchar1

Díky za odpověď. Tady se to tedy pozná minulost podle koncovky "s", ale jak se rozliší "Já ji porážím" a "Já jsem ji porazil"?

October 29, 2019

alexander.pesak

i am beating her, i beat her

October 29, 2019

Varchar1

ok, díky. Ještě mi ale vrtá hlavou, že pro třetí osobu stačí: "She beats me" - tedy přítomný prostý a pro první osobu a ostatní musím použít přítomný čas průběhový?: "I am beating her", "You are beating" atd.. ?

V tuhle chvíli mi to připadá logické, když infinitiv a minulý tvar je stejný - "beat"

October 29, 2019

StandaBe

To si vykládáte špatně. "Pro 1.osobu a ostatní..." NEMUSÍTE použít průběhový čas, jak jste k tomu došel? V jakékoliv osobě můžete použít jak prostý, tak průběhový čas - podle potřeby (toho času) v daném kontextu. Tady mnohé lidi mate to, že sloveso 'beat' je nepravidelné a jeho préteritum (min. čas prostý) má stejný tvar jako jeho infinitiv (bez 'to'). Tzn. při časování v přítomném a prostém minulém čase má ve všech osobách stále stejný tvar, s výjimkou 3. osoby jedn. čísla, kde se "standardně" přidává koncovka -s (proto v angličtině nelze vypustit zájmena/podmět jako v češtině, kde je v každé osobě jiný tvar slova). V průběhovém čase je to "jednodušší" - čas se rozpozná lehce, protože je určen tvarem slovesa 'be', významové sloveso má vždy stejný tvar. V prostém přítomném nebo minulém čase se u nepravidelných sloves podobného typu (těch typů je, tuším 5), kdy se shoduje tvar préterita s infinitivem (např. hit, set, atd., třeba u 'read' v psaném textu, v préteritu je jiná výslovnost - [red]), pozná ve 3. osobě, zda jde o přítomný nebo minulý čas právě podle přítomnosti/nepřítomnosti té koncovky -s.

October 30, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.