Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Chcę mieć telewizor."

Tłumaczenie:I want to have a television set.

3 lata temu

8 komentarzy


green861

Dlaczego musi byc slowo "to"?

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

Po "want" musi być czasownik w bezokoliczniku: to play, to have, to cook, czyli "to" pochodzi od czasownika.

Dlatego, gdy po "want" występuje rzeczownik, "to" tam nie ma. I want a cat, I want a game. I want money.

6 miesięcy temu

Ten-Z-Ornety

Po "want" zawsze jest "to". Taka zasada ;)

3 lata temu

pakka2

Po "want" musi być "to", jeżeli po tej frazie ( "want to") mamy czasownik. Na przykład: "I want to visit the museum". Jeżeli jednak nie mamy tam czasownika, a inną część mowy, wstawiamy samo "want". Przykład: "I want this!". Nie można napisać przecież: "I want to this". Będzie to zdanie bez sensu. Tak wię odwołując sie do innych wypowiedzi- nie zawsze "want" musi łączyć sie z "to".

2 lata temu

przemek161372

Może ktoś napisać czemu na końcu zdania występuje set? Nie wystarczyłoby i want to have a television

6 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

I want to have a television - Chcę mieć (jakąś) telewizję(technologię, usługę)

I want to have a TV set - Chcę mieć telewizor (odbiornik telewizyjny do odbierania sygnału telewizyjnego)

Zwykle, gdy mówi się o TV, to mówi się o TV set (o telewizorze)
Np. I have to buy a new TV - Muszę kupić nowy telewizor.

Ogląda się telewizję: I watch television - Oglądam telewizję

6 miesięcy temu

Ignis46453

Dlaczego słowo "wanna" nie może być zastosowane ?

3 miesiące temu

Frezz3

Dlaczego na koncu tego zdania musi byc set?

4 tygodnie temu