"Chcęmiećtelewizor."

Tłumaczenie:I want to have a television set.

3 lata temu

11 komentarzy


przemek161372

Może ktoś napisać czemu na końcu zdania występuje set? Nie wystarczyłoby i want to have a television

9 miesięcy temu

Yola448704

I want to have a television - Chcę mieć (jakąś) telewizję(technologię, usługę)

I want to have a TV set - Chcę mieć telewizor (odbiornik telewizyjny do odbierania sygnału telewizyjnego)

Zwykle, gdy mówi się o TV, to mówi się o TV set (o telewizorze)
Np. I have to buy a new TV - Muszę kupić nowy telewizor.

Ogląda się telewizję: I watch television - Oglądam telewizję

9 miesięcy temu

green861

Dlaczego musi byc slowo "to"?

3 lata temu

Yola448704

Po "want" musi być czasownik w bezokoliczniku: to play, to have, to cook, czyli "to" pochodzi od czasownika.

Dlatego, gdy po "want" występuje rzeczownik, "to" tam nie ma. I want a cat, I want a game. I want money.

9 miesięcy temu

IlonaT3
IlonaT3

Czy „wanna" też może być?

2 miesiące temu

Maruta92

[wanna] tak jak i [want] sa poprawnymi odpowiedzami. [wanna] potoczny wyraz, skrot pochodzacy od [want].

2 miesiące temu

Ignis46453

Dlaczego słowo "wanna" nie może być zastosowane ?

6 miesięcy temu

Maruta92

[wanna] moze byc zastosowane. Roznicy miedzy [want] a [wanna] nie ma zadnej, bo oznaczaja to samo. Slowo [wanna] jest po prostu skrotem od [want] i jest ono potoczne. Dlatego tez nie rozumiem czemu nie zaliczylo [i want]. [want] jest ogolnie przyjeta poprawna forma czasownika! Prosze o korekte.

2 miesiące temu

Frezz3

Dlaczego na koncu tego zdania musi byc set?

4 miesiące temu

Maruta92

Na koncu tego zdania nie powinno byc [set]

2 miesiące temu

Maruta92

Quote: "Chcę mieć telewizor." "Tłumaczenie: I wanna have a tv ." ???????????????????

Prosze o korekte. Nie rozumiem czemu potocznie przyjety skrot [wanna] przchodzi a jego poprawna forma czasownika [want] nie.

2 miesiące temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.