1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "What time is the departure?"

"What time is the departure?"

Překlad:V kolik hodin je odlet?

April 21, 2015

7 komentářů


MonulenkaS

Kdy je čas odjezdu?

April 21, 2015

jgstcd

"Odjezd" se uz bere. Zatim neni ale uveden "Kdy je čas", jenom "Jaký je čas". Protoze to je otazka pro cestinare, necham to na ostatni zda to chteji prijmat.

April 21, 2015

MonulenkaS

Jsem češtinářka a "Kdy je čas odletu?" je na 100% správně

April 30, 2015

jgstcd

Pridano.

April 30, 2015

nueby

Možná stojí za to podotknout, že hlavně jde o to, jestli je to správný překlad originální anglické věty, ne jestli je to platná věta v ČJ. A odpověď záleží na dvou věcech. Je When is the departure time? gramaticky správnou větou v AJ? A jestliže je, máme pak důvod pozastavit platnost "golden rule", že máme používat překlady se shodnou gramatickou stavbou, existuje-li v obou jazycích?

April 30, 2015

jgstcd

Rekl bych ze "When is the departure time?" je v anglictine nemozne. Neni neco co by mi vyslovene bolelo usi, ale nedokazu si predstavit, ze bych to rekl. Tim padem to asi nespada pod golden rule.

April 30, 2015

Petan556

A co v kolik je odvoz?

March 8, 2016
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.