1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have changed."

"I have changed."

Překlad:Změnil jsem se.

April 22, 2015

25 komentářů


AlaBuda

Nevzalo mi to: já se změnil Rozumím tomu že to není úplně přesný překlad když tam chybí to "jsem" ? Díky.


kacenka9

Hlavne to neni spisovne cesky. Cestina na tom "jsem" trva.


zelenybuben

Poznám i jinak než podle kontextu, kdy se věta překládá s "it" a kdy ne? Viz. "I have changed" a "...I have tried".

Díky


jgstcd

Velmi dulezity rozdil v anglictine je mezi slovesy "transitive" a "intransitive". Cesky se tomu rika "přechodní" a "nepřechodní", ale ty terminy jsou zrejme malo zname. Ty transitive potrebuji predmet, zatimco intransitive ne. Komplikace je ze stejne sloveso muze byt s jednym vyznamem transitive a s druhym intransitive. Pokud ale chcete pouzit transitive sloveso a neni jasny predmet musite tam misto neho dat to "it". Takze, odpoved na tu otazku je ze clovek musi bud ziskat dlouhou praxi cit na to kde je potreba anebo si musi pamatovat u kazdeho vyznamu kazdeho slovesa zda je transitive ci intransitive. Kazdy anglicky slovnik ktery vubec za neco stoji ma tuhle informaci u kazdeho vyznamu uvedenou, ale je toho holt hodne na pamatovani.


schidlo07

přesně nad těmito větami jsem dumal. Dlouho. Děkuji za vysvětlení. Prostě se to musí nadřít. Když tam "it" chci tak ho dát, a když ho nedá anglán, tak se raději zeptat....


radekklon

Prosim dotaz. "I have changed myself." Pripada mi, ze to tam chybi ... co jsem zmeni / tedy sebe.


kacenka9

Ano. My mame takovou potrebu prelozit to 'se'. Ale, vetsinou (ne vsak vzdy, jak uz tomu u jazyku byva), to neni treba. Ono by to tady teoreticky slo, ale prakticky to nikdo nerekne. I have changed. bohate staci. Proc rikat dalsi, zbytecne, slovo, ze?


ddf76

Change je take převleknout se, šlo by Převlékl jsem se?


kacenka9

Slo a chybelo. Doplneno, akorat se ukazalo, ze kdyz se pouzije slovo prevleknout, tak v cestine z toho vyleze 20 vet, protoze je prevleci, prevleknout, ale prevliknout a prevlict. To jste mi tedy dal.


ddf76

To jsem necekal. Omlouvam se. Diky.


jezikaca1

a jak by se řeko: vyměnil jsem? děkuji


JiNeern

To vyžaduje předmět: co jsem vyměnil?


jezikaca1

předpokládejme nevyjádřený předmět, ale třeba peníze, když to musí být :-)


DragoZrzou

Myslim,ze by mela byt uznan i muj preklad- Já jsem se změnil.


ddf76

To asi ne chybi tam myself - I have changed myself.


JiNeern

Nechybí – je to v pořádku ( => nahlásit tlačítkem).

Myslím, že "I have changed myself" by se přeložilo "změnil jsem sebe" (tj. se zdůrazněním a pravděpodobně i s kontrastem vůči změně něčeho nebo někoho jiného).


SantlerovK

Napsala jsem změnila jsme se a je to špatně. To snad ne!


DagmarHalo

Neměl by být i možný překlad "Změnil jsem"? Případně pokud je nutná správná odpověď "Změnil jsem se", nemělo by být zadání "I have changed myself?" Děkuji.


kacenka9

Ani v CJ ani v AJ veta "zmenil jsem" bez toho, ze bychom rekli, co, nedava moc smyslu. I have changed. tak kazdy rodily pochopi jako zmenu sama sebe. To 'myself' je uz trosku navic a zni docela zvlastne.


znosim

Proč mi to nevzalo. Ja se změnila


tatka_
Mod

Větu nemáte spisovně česky.


ZdePE

Ženský hlas praví: "I have changed", ale překlad "Změnila jsem se" aplikace neuzná. Proč ne? Děkuji.


JaroslavPo20

Jsem se změnil! Co je na tom špatně by mě zajímalo...?


Janzanta

Já jsem se změnil, mi to nevzalo. Což si myslím, že je správně :-)


libuska68

Napsala jsem: Já se změnil. Význam je stejný, ale neuznalo mi to. Je to slovíčkaření.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.