1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Máš nějaké mléko?"

"Máš nějaké mléko?"

Překlad:Do you have some milk?

April 26, 2015

5 komentářů


JanRejlek1

Nemá tu být v tázací vetě misto some any?


Nemesis_NaR

"Any" by určitě mělo být taky uznáno, ale "some" je správně. "Some" lze totiž použít v otázce, pokud něco nabízím (Do you want some milk?) a nebo když očekávám kladnou odpověd (May I have some milk?)

V článku např zde: http://www.grammar.cz/articles.html#some_q


JanRejlek1

Aha, díky za rozšíření obzoru :-)


TomasK.7

Vhodnejsi je pouzit misto some any ( otazka nebo zapor)


Ji5wDX

Dal jsem Vám sice lingota protože jsem to tak také použil a prošlo mi to, ale jak tak na oba výrazy teď koukám tak vhodnější je asi to "some" protože "any" má přednější překlad jako "žádný". Tož by mne zajímalo zda-li v tom alespoň nějaký rozdíl je?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.