Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Máš nějaké mléko?"

Překlad:Do you have some milk?

0
před 3 roky

7 komentářů


JanRejlek1

Nemá tu být v tázací vetě misto some any?

3
Odpovědětpřed 3 roky

Nemesis_NaR

"Any" by určitě mělo být taky uznáno, ale "some" je správně. "Some" lze totiž použít v otázce, pokud něco nabízím (Do you want some milk?) a nebo když očekávám kladnou odpověd (May I have some milk?)

V článku např zde: http://www.grammar.cz/articles.html#some_q

3
Odpovědět1před 3 roky

JanRejlek1

Aha, díky za rozšíření obzoru :-)

1
Odpovědětpřed 3 roky

TomasK.7

Vhodnejsi je pouzit misto some any ( otazka nebo zapor)

1
Odpovědětpřed 3 měsíci

Erikadmy

Proč nemůže být pouze "Have you some milk?" ?

-1
Odpovědětpřed 2 roky

Nemesis_NaR

Protože se tak otázky v angličtině správně netvoří: http://www.helpforenglish.cz/article/2006090703-otazky-v-anglictine

3
Odpovědět1před 2 roky

jp0wr3Dp

Protože správně by bylo "Have you got some milk?". Pokud se po americku použije have bez got, pak se otázka tvoří pomocným do.

-1
Odpovědětpřed 7 měsíci