"The couple"

Fordítás:A pár

April 27, 2015

16 hozzászólás


baratom81

Miert úgy ejti a nevelot mintha maganhangzo elott állna (di)?

October 13, 2015

Mategm

Ezt mire alkalmazzák? Férfi-nő párra? Vagy mindenre ahogy mi is?

April 27, 2015

Abenhakan

Férfi nő párra mindenképpen (férfi-férfi és nő-nő párra is egyébként). Amúgy pedig a "a couple of..." szerkezetben, ami kb "egy pár darab", "néhány" jelentéssel bír. Pl. a couple of minutes.

April 28, 2015

johalasz46

Köszi!

January 12, 2017

karak74

Talán tévedek, talán nem, de szerintem a kuplung, mint géptechnikai alkatrész a couple (párosít, összekapcsol) ige ing-es alakjából (azaz a coupling-ból) ered.

August 20, 2017

Abenhakan

Ez érdekes feltevés...Ugye angolul a kuplung az "clutch", tehát közvetlenül ez a levezetés nem állja meg a helyét úgy tűnik. A kuplung szó a német "kuppeln", azaz "összekötni" szóbol ered, tehát a kérdés úgy is felvethető, hogy honnan ered a német szó. Az pedig valószínűleg a latin "copula", azaz "összekötés", "kötelék" szóból jon és így éehet, hogy mégis csak igazad van...

August 20, 2017

karak74

Bocsi, ha hülyeségeket mondtam. Egyrészt ez nekem segített megjegyezni a szót, másrészt nekem logikusnak tűnt a kapcsolat. Hisz a kuplung (és nem csak a gépkocsikban) mindig két tengelyvég/tárcsa oldható összekapcsolását jelenti. (Jó, jó! Most a hidrodinamikus/hidraulikus tengelykapcsolót hagyjuk.) S bár a kérdés érdekes, részemről túllépek rajta. Nem vagyok nyelvész, így sajnos nem hoz lázba az efféle probléma.

August 21, 2017

Abenhakan

Jó volt ez, szerintem az angol és a nlmet szó is ugyanabból a latin szóbol ered.

August 21, 2017

imre.pozsa

...a "kupleráj" szó eredetét meg talán ne is firtassuk... :)

September 11, 2018

edgepapa

"A kettős" fordítást miért nem fogadja el?

May 11, 2016

Abenhakan

Milyen szóösszetételre gondolsz?

May 11, 2016

edgepapa

Például: Schöpflin Aladár: BEMUTATÓK A tésasszony - Zilahy Lajos vígjátéka a Vígszínházban ........ dal és kuplé, néha tánc is, úgynevezett vegyes mûfaj volt, bohózati, népszínmûi és operettelemekbõl összerakva.

May 12, 2016

Abenhakan

Azt biztosan nem így mondják...Magyarul hogy mondanád ezt egy szóval?

May 12, 2016

edgepapa

kettős, vagy idegen szóval duett

May 12, 2016

Abenhakan

Two sided, dual...ilyesmiket tudok elképzelni, de mondjuk én magyarul még nem hallottam olyat, hogy "kettős előadás"....

May 12, 2016

duolingo237910

Pl. Kodály Zoltán: Kállai kettős

August 3, 2017
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.