"Naše manželky šijí šaty."

Překlad:Our wives make dresses.

April 27, 2015

23 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Gabca6

šít je také možno přeložit sew


nueby

Ano, dík. Na takováto hlášení se dost hodí knoflík, kdybychom mohli prosit.


Bunneyx

O 6 let později a stále šaty nelze doslova ušít ale pouze vyrobit.


ladavala

Příště, než začnete obviňovat, napište větu, kterou vám to neuznalo. Diskuze je zde pro konstruktivní příspěvky. Jsou uznávány i tyto varianty: "Our wives [make/sew] [the dress/a dress/dresses/the dresses]. Our wives [are/have been] [making/sewing] [the dress/a dress/dresses/the dresses]."


Dita546446

Šaty nejsou specifikované zda jedny nebo bic. Mělo by se uznat dress


ValaCZE

To uznáváme, ale jen se členem.


Frantiek441686

Make je dělat sew je šít. Co je tedy spravně?


ladavala

"make" je všeobecné, "sew" předpokládá použití jehly a nití.

  • to use a needle and thread to make stitches in cloth

  • to make, repair or attach something using a needle and thread

https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/sew?q=sew


Monique666.

our wiwes sew clothes... to nieje spravne?


ValaCZE

Clothes je spíš oblečení, takže ne.


marus854

Chci se zeptat kdy je our a kdy ours(existuje vůbec ours?) Díky za odpověď.


ladavala

Přivlastňovací zájmena dělíme na nesamostatná a samostatná. Nesamostatná stojí před podstatným jménem (our wives) samostatná stojí ve větě sama (the wives are ours).

https://www.helpforenglish.cz/article/2007011501-privlastnovaci-zajmena


1Miroslav

A proč ne: Our wives sew clothes.


ladavala

Než do diskuze napíšete dotaz, podívejte se, jestli už o tom, na co se chcete zeptat, nebyla řeč. - opakující se už zodpovězené dotazy budou bez reakce smazány.

https://forum.duolingo.com/comment/35091886


-MIKI-2

Proč není uznáno ours...


ladavala

ours nesmí být před podstatným jménem


vojo12765f

Prečo nie ... produce dresses?


ladavala

"produce" je spíš výroba ve velkém

produce something to make things to be sold, especially in large quantities SYNONYM manufacture

https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/produce_1?q=produce


vitek395

Proč nemůže být wife


ladavala

Protože je tam množné číslo "manželky".


Petra803967

Proč u "make dress" není potřeba člen a u "sew dress" potřeba je?


ZdekaSchoo

make dress nejde, tam musí být člen, make dresses je množné číslo tam nemůže být neurčitý člen, ale určitý tam být může


ladavala

Nezáleží na slovese "make" nebo "sew" ale na jednotném čísle "a dress" kde je člen nutný a množném čísle "dresses", které může být bez členu (neurčitý být ani nemůže).

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.